تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : 2140
مدیرکل هواشناسی قم گفت: بر اساس تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های هواشناسی،‌ هوای استان در چند روز آینده گرم‌تر خواهد شد.
مدیرکل هواشناسی قم:هوای قم گرم‌تر می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  مهران حیدری ‌افزود: با استقرار الگوهای تابستانه هوای گرمی را در چند روز آینده در سطح استان خواهیم داشت که ماندگار خواهد بود.

وی اضافه کرد: در ۲ روز آینده با افزایش ناپایداری‌ها، در برخی ساعات ‌شاهد افزایش ابر و وزش به نسبت شدید باد خواهیم بود.

وی ادامه داد: ناپایداری‌ها در برخی مناطق به‌ویژه در نیمه غربی باعث رگبار پراکنده و رعدوبرق و در مناطق شرقی نیز گردوخاک خواهد شد.

حیدری خاطرنشان کرد: در روزهای آینده بیشینه دمای قم تا حدود ۴۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر افزایش می‌یابد و دمای کمینه نیز حدود ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته،‌ دمای هوا در ایستگاه‌های مناطق کوه سفید، کوشک نصرت، فدک، جمکران و قم حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

وی در ادامه گفت: از ابتدای سال زراعی جاری(اول مهرماه ۱۳۹۸) تاکنون، میانگین بارش در استان قم ۲۴۸ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۷۳ درصد و نسبت به سال گذشته نیز حدود هشت درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته مدیرکل هواشناسی قم، میزان بارش در سال زراعی گذشته ۲۲۹ و در میانگین بلندمدت ۱۴۳.۵ میلی‌متر ثبت‌شده است.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.5arct1azubc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما