تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : 2102
استاندار قم با اشاره به فراهم بودن امکانات و شرایط لازم برای مبارزه با بیماری کرونا در این استان، گفت: از نظر تامین تجهیزات پزشکی و مایحتاج بیمارستانی مشکلی نداریم، و ارائه خدمات در بهترین سطح صورت می گیرد.
استاندار: خدمات بهداشتی قم در بهترین سطح ارائه می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، بهرام سرمست روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولید کننده اقلام بهداشتی در شهرک صنعتی شکوهیه قم در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: در موضوع مدیریت بحران کرونا چند بخش از جمله درمان مورد توجه است.

وی همچنین بهداشت را مهمترین بخش مدیریت کرونا عنوان کرد، و افزود: دراین خصوص اقلام بهداشتی شامل ماسک و لباس بیمارستانی با توجه به سیاست‌هایی که در استان در پیش گرفته شد، در شهرک شکوهیه تولید می‌شود.

صنعتی شکوهیه قم در ۱۲ کیلومتری محور قدیم قم - تهران واقع‌ شده و در این شهرک واحدهای مختلف شیمیایی، فلزی، نساجی، برق الکترونیک، غذایی و کانی غیرفلزی فعال است.

استاندار قم گفت: بخشی از این واحدها که از قبل این اقلام را تولید می کردند، را تقویت نموده و برخی دیگر که خط تولید خود را تغییر دادند، نیز مشکل تامین مواد اولیه و بازار فروش را برطرف کردیم.

وی گفت: تولیدهای این واحدها از کیفیت بسیار عالی برخوردار است، و امیدواریم نیازمندی های استان را رفع کنند.

استاندار قم یادآور شد: درحال حاضر میزان تولید، گان بیمارستانی از سطح استانی فراتر می رود و می‌توانیم، این محصول بهداشتی را به استان‌های دیگر نیز صادر کنیم.

سرمست افرود: از ابتدای شیوع کرونا تلاش کردیم در تامین اقلام بیمارستانی مشکلی در قم وجود نداشته باشد، و مواد ضد عفونی کننده و شوینده را به میزان کافی تامین کنیم.

وی اذعان داشت: مقداری در تامین ماسک کمبود داریم که درصدد جبران آن هستیم.

استاندار قم همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص تصمیم های صورت گرفته برای تعطیلی حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران، یادآور شد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تعطیلی این اماکن تا نیمه اردیبهشت تمدید شد، و برای بعد از این تاریخ نیز به اقتضای شرایطی که بیماری کرونا دارد، تصمیم گیری خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه بیمارستان‌های قم به لحاظ کمک خیران مورد حمایت و پشتیبانی قرار دارند، بیان کرد: یکهزار میلیارد ریال نیز از دولت اعتبار گرفته شده که در جهت پاسخگویی به مطالبهها استفاده گردد.

به گزارش ایرنا،‌ کووید ۱۹، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

https://qomefori.ir/vdcg.z9xrak9qxpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما