تاریخ انتشار :شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : 2010
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: مرحوم آیت الله محقق داماد یکی از درخشان‌ترین، چهره‌های علمی و فقهی دوران معاصر است.
آیت الله محقق داماد از درخشان‌ترین چهره‌های علمی دوران معاصر است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  سید موسی حسینی کاشانی روز شنبه درنشست خبری کنگره نکوداشت آیت الله محقق داماد اظهار داشت: برگزاری این آیین درقم از توفیق‌ها و افتخارهای بزرگ مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم می‌باشد.

وی اظهارداشت:‌تجلیل از مفاخر فرهنگی کشور و جهان اسلام و تشیع و معرفی آنان به نسل جدید، از جدی‌ترین وظایف مسئولان‌ و دست اندرکاران فرهنگی به شمار می‌آید. 

حسینی کاشانی گفت: کنگره نکوداشت آیت الله محقق داماد که با نظر مثبت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ترتیب یافته از جمله اقدامات فرهنگی است که برای آن برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و آثار و نتایج پربار و ماندگاری را نیز برای تشنگان معرفت به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دراین آیین تمام ابعاد در نظر گرفته شده تا علاوه بر متخصصان، مردم و اقشار مختلف جامعه نیز از آن استفاده کنند.

وی برگزاری این کنگره  با همکاری وزارت ارشاد و چند نهاد دیگر فرهنگی کشور را اتفاق خجسته‌ای توصیف کرد، و با تاکید بر ضرورت تداوم‌ این تعامل‌های فیمابین، افزود: با تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده قرار است، مراسم به صورت زنده و مستقیم‌ ازشبکه چهارم و نور پخش شود.

حسینی کاشانی درپایان بیان کرد: این مراسم یک آیین ملی است و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف استان باید با همین رویکرد آن را به خوبی بازتاب دهند.

کنگره نکوداشت مرحوم آیت الله محقق داماد ۱۲ دی‌ماه جاری از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۴۵ در پژوهشکده علوم و معارف قرآنی علامه طباطبایی (ره) قم برگزار می‌شود.

در این آیین چند تن از شخصیت ها و بزرگان فرهنگی و حوزوی از جمله سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید سخنرانی می‌کنند

آیت­‌الله سید محمد موسوی محقق­ احمدآبادی معروف به «محقق داماد»، در سال ۱۳۲۵ قمری برابر ۱۲۸۶ شمسی، در روستای احمدآباد از توابع اردکان یزد متولد شد. این عالم فرزانه و فقیه دانش پرور، در تاریخ دوم ذی‌­الحجه ۱۳۸۸ قمری برابر با اول اسفند ۱۳۴۷ خورشیدی در اثرسکته  قلبی درگذشت و در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد. از تألیف های مرحوم داماد چند اثر باقی مانده که مهم‌ترین و عمده‌ترین آنها حواشی بر کتاب العروه الوثقی اثر ارزشمند فقهی آیت‌الله طباطبایی است، که به قلم خود آن مرحوم نوشته شدهاست، برخی از دروس او را شاگردانش تقریر کرده و به رشته تحریر درآورده اند که برخی از این تقریرات به زیور طبع آراسته گشته‌است.

https://qomefori.ir/vdce.z8wbjh8779bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما