کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

آیت الله محقق داماد از درخشان‌ترین چهره‌های علمی دوران معاصر است

7 دی 1398 ساعت 13:51

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: مرحوم آیت الله محقق داماد یکی از درخشان‌ترین، چهره‌های علمی و فقهی دوران معاصر است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  سید موسی حسینی کاشانی روز شنبه درنشست خبری کنگره نکوداشت آیت الله محقق داماد اظهار داشت: برگزاری این آیین درقم از توفیق‌ها و افتخارهای بزرگ مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم می‌باشد.

وی اظهارداشت:‌تجلیل از مفاخر فرهنگی کشور و جهان اسلام و تشیع و معرفی آنان به نسل جدید، از جدی‌ترین وظایف مسئولان‌ و دست اندرکاران فرهنگی به شمار می‌آید. 

حسینی کاشانی گفت: کنگره نکوداشت آیت الله محقق داماد که با نظر مثبت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ترتیب یافته از جمله اقدامات فرهنگی است که برای آن برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و آثار و نتایج پربار و ماندگاری را نیز برای تشنگان معرفت به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دراین آیین تمام ابعاد در نظر گرفته شده تا علاوه بر متخصصان، مردم و اقشار مختلف جامعه نیز از آن استفاده کنند.

وی برگزاری این کنگره  با همکاری وزارت ارشاد و چند نهاد دیگر فرهنگی کشور را اتفاق خجسته‌ای توصیف کرد، و با تاکید بر ضرورت تداوم‌ این تعامل‌های فیمابین، افزود: با تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده قرار است، مراسم به صورت زنده و مستقیم‌ ازشبکه چهارم و نور پخش شود.

حسینی کاشانی درپایان بیان کرد: این مراسم یک آیین ملی است و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف استان باید با همین رویکرد آن را به خوبی بازتاب دهند.

کنگره نکوداشت مرحوم آیت الله محقق داماد ۱۲ دی‌ماه جاری از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۴۵ در پژوهشکده علوم و معارف قرآنی علامه طباطبایی (ره) قم برگزار می‌شود.

در این آیین چند تن از شخصیت ها و بزرگان فرهنگی و حوزوی از جمله سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید سخنرانی می‌کنند

آیت­‌الله سید محمد موسوی محقق­ احمدآبادی معروف به «محقق داماد»، در سال ۱۳۲۵ قمری برابر ۱۲۸۶ شمسی، در روستای احمدآباد از توابع اردکان یزد متولد شد. این عالم فرزانه و فقیه دانش پرور، در تاریخ دوم ذی‌­الحجه ۱۳۸۸ قمری برابر با اول اسفند ۱۳۴۷ خورشیدی در اثرسکته  قلبی درگذشت و در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد. از تألیف های مرحوم داماد چند اثر باقی مانده که مهم‌ترین و عمده‌ترین آنها حواشی بر کتاب العروه الوثقی اثر ارزشمند فقهی آیت‌الله طباطبایی است، که به قلم خود آن مرحوم نوشته شدهاست، برخی از دروس او را شاگردانش تقریر کرده و به رشته تحریر درآورده اند که برخی از این تقریرات به زیور طبع آراسته گشته‌است.


کد مطلب: 2010

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/2010/آیت-الله-محقق-داماد-درخشان-ترین-چهره-های-علمی-دوران-معاصر

قم فوری
  https://www.qomefori.ir