تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : 1791
بخشدار بخش کهک قم گفت: همزمان با هفته دولت ۸۷ طرح عمرانی با هزینه ای بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده شامگاه یکشنبه طی آیینی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان در این بخش به بهره برداری رسید.
87 طرح عمرانی در بخش کهک قم به بهره برداری رسید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،ابوالفضل خوبرو یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا،  خانه جوان شهر کهک با اعتبار هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را از جمله آن دانست و افزود: مدرسه شهر کهک با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار  و مقاوم سازی هفت واحد مدارس این شهر با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از  طرح های بهره برداری شده در هفته دولت است.
وی با اشاره به افتتاح پروژه های برق با اعتبار ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شامل پروژه احداث و توسعه شبکه های فشار قوی و ضعیف در روستاهای شهر کهک و پروژه بهینه سازی شبکه روستایی در راستای رفع افت ولتاژ گفت: آبرسانی به روستای ابرجس و دستگرد از سرشاخه های دز با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار نیز از دیگر طرح ها به شمار می آید.
بخشدار کهک با اشاره به روکش آسفالت جاده پردیسان به ورجان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار گفت: خط انتقال آب سرشاخه های دز به شهر کهک به طول یکهزار و ۲۸۱ متر با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال نیز از دیگر طرح های قابل افتتاح همزمان با هفته دولت می باشد.
وی گاز رسانی به روستای وشنوه با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار را مورد توجه قرار داد و گفت: نصب تیرهای روشنایی در محورهای روستایی با هشت میلیارد ریال اعتبار از محل جرایم راهنمایی و رانندگی و احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال در روستاهای خورآباد و ونارچ با بیش از ۶ میلیارد ریال اعتبار نیز از دیگر طرح ها است.
وی اضافه کرد:خانه بهداشت روستاهای خورآباد و ونارچ با ۶ میلیارد ریال اعتبار و طرح احداث مدرسه روستای صرم با ۱۲ میلیارد ریال از محل کمک های خیران به بهره برداری رسید..
بخشدار کهک همچنین زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت در روستاهای میم، خاوه و ابرجس با ۶ میلیارد ریال را مورد توجه قرار داد و گفت: احداث بوستان دستگرد، ورجان با پنج میلیارد ریال اعتبار و احداث جنگل مصنوعی در روستای وشنوه و کرمجگان در مقیاس یک هکتار با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار و همچنین احداث مجتمع های گردشگری و پذیرایی دهکده مجلل و توکل با ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از دیگر پروژه هایی بود که به بهره برداری رسید.
کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم ۳۰ کیلومتر است، این بخش دارای ۲ دهستان کهک و فردو و ۱۸ روستا می باشد.

https://qomefori.ir/vdcj.hevfuqeavsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما