تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : 1731
رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: تحقق رونق تولید در واحدهای صنعتی نیازمند کاهش هزینه‌ها در بخش‌های مختلف است تا محصول نهایی باقیمت کمتری به بازار عرضه شود.
تحقق رونق تولید نیازمند کاهش هزینه‌ها در واحدهای صنعتی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،محمود سیجانی  بیان کرد:‌ اگر واحدهای صنعتی بتوانند هم‌زمان با افزایش کیفیت،‌ قیمت محصولات خود را با از بین بردن هزینه‌های اضافی کاهش دهند،‌ قابلیت رقابت‌پذیری بیشتری در بازار خواهند داشت و این به معنای افزایش تقاضا و بالا رفتن سطح تولید برای پاسخ دادن به آن است.

وی بیان کرد: کاهش هزینه‌های تولید در بخش درون بنگاهی نیازمند اقداماتی همچون نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات و همچنین توانمند ساختن هرچه بیشتر نیروی انسانی فعال در واحد صنعتی است و در بخش برون بنگاهی نیازمند اصلاح موضوع‌هایی مثل کاهش سود تسهیلات بانکی،‌ رفع قوانین و دستورالعمل‌های نادرست و کاهش هزینه‌های تحمیلی از سوی نهادهای مختلف در جریان فعالیت واحدهای صنعتی است.

وی ادامه داد: در سال رونق تولید و شرایط خاص اقتصادی امروز،‌ همه دستگاه‌های اجرایی و تصمیم گیران وظیفه‌دارند تا به کاهش هزینه‌ها و افزایش سطح تولید ملی کمک کنند، چراکه در این صورت باوجود تحریم ظالمانه،‌ چرخه فعالیت کارخانه‌ها و اشتغال قابل‌توجه جوانان در واحدهای صنعتی حفظ می‌شود.

سیجانی گفت:‌ برای کمک به نوسازی تجهیزات موردنیاز واحدهای صنعتی،‌ تسهیلات مناسبی به متقاضیان پرداخت می‌شود تا آنان نسبت به خریداری ماشین‌آلات جدید و کاهش هزینه‌های تولید خود از این طریق اقدام کنند.

وی بیان کرد: همچنین برای کاهش هزینه‌های برون بنگاهی واحدهای صنعتی نیاز است تا تعامل گسترده‌ای با نهادهایی همچون تأمین اجتماعی،‌ امور مالیاتی و بانک‌ها برای همراهی بیشتر با صنعتگران صورت گیرد.

وی ادامه داد: کاهش هزینه‌ها در واحدهای صنعتی علاوه برافزایش میزان تولید،‌ موجب سرمایه‌گذاری بیشتر برای تقویت کیفیت محصولات می‌شود و نام تجاری محصولات ایرانی در بازارهای بین‌المللی را برجسته می‌سازد.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

https://qomefori.ir/vdcd.s0f2yt05fa26y.html
منبع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما