تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : 1302
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،در پیام مشترک عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش آمده است: آموزش و پرورش اثرگذارترین نهاد اجتماعی و مدرسه به عنوان محلی برای تمرین زندگی اجتماعی کانون خلق دنیای آینده به شمار می‌رود، بدون تردید رشد و توسعه پایدار یک کشور به تربیت انسان‌های آگاه، متعهد و متخصص بستگی دارد و پیشرفت همه جانبه مرهون توسعه سرمایه‌های انسانی است، از این رو اهتمام به آموزش و پرورش را می‌توان وظیفه کلّ جامعه، آحاد مردم و مسؤولان دانست.

امروزه مشارکت به عنوان یک رکن اساسی در مدیریت اثربخش شناخته می شود و تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در دی ماه 1372 در مجلس شورای اسلامی و حضور مدیران ارشاد اجرایی، شخصیت‌های مذهبی، صاحب نظران تعلیم و تربیت و نمایندگان اولیای محترم در شوراهای آموزش و پرورش استان، شهرستان و منطقه و بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای تجلی عینی مشارکت همگانی در امر تعلیم و تربیت است.

در این پیام آمده اشت: فرصت هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش را مغتنم شمرده و این ظرفیت بزرگ ملی را ارج نهاده و از مشارکت ارزشمند اعضای شوراها تقدیر و تشکر نموده و همگان را به هم فکری و هم دلی بیشتر به منظور اجرایی شدن ظرفیت های این قانون مترقی برای تحقق اصل مشارکت و نظارت مردم بر آموزش وپرورش دعوت می‌نماییم.

در آستانه گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش بر ضرورت پیگیری برای تحقق مواد ذیل تأکید می‌شود:

1- تقویت نقش شوراهای آموزش و پرورش در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و توجه ویژه تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی به مفاد قانون شوراها و مصوبات آن.

2-بسترسازی برای جلب، جذب و هدایت نیکوکاران و خیرین به توسعه و تجهیز مدارس در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته.

3-آگاه سازی و ترویج مفاد قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها

 توفیق روزافزون اعضای شوراهای آموزش و پرورش سراسر کشور را برای تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت از خداوند بزرگ خواهانیم.

https://qomefori.ir/vdch.vnzt23nxiftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما