تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : 6053
معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم يكي از ظرفیت‌های گردشگري در قم را پتانسيل مشاغل دانست و گفت:‌ دانشگاه علمی کاربردی شهرداری آماده همکاری با تمام دستگاه‌های اجرای و علمی در جهت توسعه گردشگری بوده و امیدوارم دستگاه‌های اجرای همکاری بیشتری با دانشگاه داشته باشند.
وجود پتانسیل گردشگری مشاغل در قم/آمادگی دانشگاه علمی کاربری شهرداری قم برای همکاری با دستگاه‌های فعال در گردشگری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری ابراهیم پور در نخستین سمپوزیوم استانی نقش‌آفرینی، همگرایی دستگاه‌های ذینفع در توسعه گردشگری شهر قم که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، به نقش دانشگاه‌ها در رونق گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه باید چالش‌های پیش روی گردشگری را بررسی کرده و نیروی انسانی لازم برای توسعه گردشگری را تربیت کند.

وی مهارت‌ها و دانش تأثیرگذار در حوزه گردشگری را مورد توجه قرار داد و افزود: باید به کسب مهارت در توسعه گردشگری توجه کرده و بدانیم نیروی انسانی ماهر در توسعه گردشگری نقش کلیدی ایفا می‌کند و شهر قم جزء معدود شهرهایی بوده که از هنرستان تا مقطع کارشناسی ارشد در حوزه گردشگری دانشجو می‌پذیرد.
معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم به راه‌اندازی مرکز نوآوری گردشگری اشاره و ابراز کرد: راه‌اندازی مرکز نوآوری گردشگری اتفاقی بزرگ در این حوزه بوده و امیدواریم به‌زودی با معرفی رئیس جدید فعالیت‌های خود را به‌صورت جدی دنبال کند.
وی سپس توسعه گردشگری را مأموریت اصلی شهرداری دانست و تأکید کرد: برای حرکت جدی در حوزه گردشگری نیازمند حمایت وزارت علوم داشته و باید به موضوع جامعه‌محوری، محله محوری و حتی خانه محوری در توسعه گردشگری توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
ابراهیم پور، قم را دارای پتانسیل گردشگری مشاغل نیز دانست و تصریح کرد: باوجود ۷ شهرک صنعتی در استان می‌توانیم بر روی گردشگری مشاغل نیز کار کرده و باید از این‌همه نیروی علمی و مهارتی تربیت‌شده در شهر قم استفاده کرده و مانع مهاجرت آن‌ها به سایر شهرها شویم.
وی از سازمان‌ها به علت نپذیرفتن دانشجوها برای کارورزی گلایه کرد و گفت: متأسفانه همکاری خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه وجود نداشته و حتی در کارورزی نیز حاضر به همکاری با دانشگاه نیستند، درحالی‌که گردشگری صنعتی مبتنی بر دانش بوده و باید به آن توجه کرد.
معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم در پایان اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی شهرداری آماده همکاری با تمام دستگاه‌های اجرای و علمی در جهت توسعه گردشگری بوده و امیدوارم دستگاه‌های اجرای همکاری بیشتری با دانشگاه داشته باشند.
انتهای پیام/ن***

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.tdviw6dxmgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما