کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام شهردار قم به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک کرامت

21 خرداد 1400 ساعت 18:46

شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن دهه مبارک کرامت را تبریک گفت.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،دکتر سید مرتضی سقاییان‌نژاد شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن دهه مبارک کرامت را تبریک گفت.

متن پیام ایشان به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

خداوند در طلیعه ماه ذیقعده از هدایای ارزنده خود رونمایی نمود. در اول و یازدهم این ماه، رنگین کمان زیبای معرفت در ایران اسلامی نقش بست و چنان تلالو این معرفت‌‌های ناب، در جان و دل مردم ریشه نمود که شاهد ارتقاء آگاهی و بصیرت و مانعی مهم برای فرسایش فرهنگی در طول تاریخ هستیم.
فرآیندهای شناختی بشر از دستیابی به ژرفای فهم مهر و محبت الهی عاجز است و توان برداشتی صحیح از دورنمای تکامل ندارد بلکه سعی دارد تا با بهره‌گیری از ابزارهای موجود ادراکی، افق‌های ناشناخته پیش روی را کشف نماید. هرچه عیارعبودیت و بندگی با اخلاص بیشتری گره می خورد، قُلَّه‌های رفیع بینش فتح گردیده و تحمل ناملایمات و سختی‌ها آسان‌تر می‌گردد و وجود ولادت‌های با عظمت این سیر زمانی، از جلوه‌های ویژه تجلی لطف حق تعالی است.
ماه کرامت از افق دریای معرفتی قم طلوع و با نورافشانی خورشید و شمس الشموس مشهد تداوم یافت. زیباشناسی‌های اخلاقی، رفتاری و علمی این خواهر و برادر موجب تحولاتی عظیم در مکتب معرفتی و شناختی بشریت گردید و نقشه راهی برای سعادت ترسیم نمود.
با تولد حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام در اول ماه، ذخیره‌ای الهی برای هدایت نمود یافت به‌گونه‌ای که کاروان دانش و بینش به معراج معرفت و قله‌های رفیع اندیشه‌اش دخیل بسته و زمان در کنارش آرام گرفته و مکان تقدس یافته و حرم مطهر ایشان امانتدار رازی در پهنه‌ی کویر است که آب هم تشنه معرفت اوست و این فارغ التحصیل موفق مکتب تربیتی تلفیق علم و کرامت چنان در آینه ولایت دلباخته بود که رنج سفر را به جان خرید و شهیده راه حمایت از ولایت گردید ومضجع شریف‌شان در تجمیع امامزاده‌های واجب‌التعظیم علیهم‌السلام نقش مهمی یافت و نگین درخشانی برای رکاب مراکز علمی و معرفتی گردید.
بی شک شناخت ابعاد شخصیتی این شیرازه‌های کتاب سترگ معرفتی نیاز جامعه امروز به‌خصوص نسل جوان است که حلقه وصلی مهم در زنجیره تمدن اسلامی و میقاتی برای حج علمی _فرهنگی در تاریخ جهان اسلام به‌خصوص تشیع محسوب می‌گردد و در نهادینه‌سازی فرهنگ اسلامی در مناسبات بین نسلی تبلور داشته و قطب و کانونی برای بصیرت افزایی و معرفت بخشی در ابعاد ملی و فراملی گردیده است.
اینجانب ضمن تبریک این تولدهای با برکت، آغاز دهه کرامت و روز دختر را به همه لبیک‌گویان احرام بندگی تبریک گفته و توفیق پیروی و عمل به دستورات اهل بیت علیهم‌السلام و خدمت مضاعف به مردم را با دعای خاصه مولانا حجت ابن الحسن العسکری ارواحنا لتراب مقدمه الفداه و با عمل به فرامین مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی آرزومندم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

 

 

 

انتهای پیام/


کد مطلب: 4357

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/4357/پیام-شهردار-قم-مناسبت-فرا-رسیدن-دهه-مبارک-کرامت

قم فوری
  https://www.qomefori.ir