ارتقای خدمات شهری قم با تکیه بر گزارشهای مردمی؛ سامانه ۱۳۷ در خط مقدم رسیدگی فوری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محسن میرهادی مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز، با تشریح روند نظارت و رسیدگی به گزارشهای مردمی، اظهار داشت: سامانه ۱۳۷ بهعنوان پل ارتباطی مستقیم مردم با مدیریت شهری، نقش تعیینکنندهای در ارتقای کیفیت خدمات شهری دارد. همکاران ما در نواحی ۲۷ گانه خدمات شهری هر روز بر اساس پیامهای شهروندان، در سطح منطقه حضور یافته و نسبت به رفع مشکل یا ساماندهی موضوعات ثبتشده اقدام میکنند.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات شهری با اتکا به همین گزارشهای مردمی در کوتاهترین زمان ممکن شناسایی و رفع میشود افزود: سامانه ۱۳۷ در سالهای اخیر به یکی از ابزارهای اصلی پایش مستمر خدمات شهری تبدیل شده و نتایج بهدستآمده نشاندهنده کارآمدی این سامانه در مدیریت و حل مسائل روزمره شهر است.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری، اهم فعالیتهای روزانه نواحی را چنین تشریح کرد:نطارت بر نحوه نطافت شهر ،جمع آوری پسماند،لایروبی، پاکسازی و اصلاح انهار و مسیرهای هدایت آبهای سطحی،شستوشوی جداول خیابانها، ایستگاههای اتوبوس، نخاله و پسماندهای رهاشده،پاکسازی زمینهای رهاشده، رفع آلودگیهای بصری و زیباسازی محیط،طعمهگذاری و اجرای برنامههای کنترل و کاهش حیوانات موذی،جمعآوری لاستیکهای فرسوده عنون کرد
وی تأکید کرد که این فعالیتها با حضور مستمر نیروهای خدمات شهری، نظارت مستقیم مسئولان نواحی و ثبت گزارشهای میدانی انجام میشود تا سطح خدمات شهری در تمام مناطق بهصورت یکنواخت و قابلکنترل ارتقا یابد.
میرهادی با قدردانی از همراهی و مشارکت شهروندان، اظهار داشت: شهروندان با گزارش دقیق مشکلات، مهمترین نقش را در ایجاد شهری پاک، ایمن و زیستپذیر ایفا میکنند. استمرار این همراهی موجب میشود که مدیریت شهری با سرعت و دقت بیشتری نسبت به حل مسائل اقدام کند.
وی در پایان تأکید کرد:مجموعه مدیریت شهری قم با همه توان خود تلاش میکند تا درخواستهای مردمی در کوتاهترین زمان ممکن بررسی و نتیجه اقدامات به شهروندان اعلام شود. این روند همچنان با جدیت ادامه خواهد داشت و بهطور مداوم ارتقا مییابد.
انتهای خبر/