به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به گزارش واحد خبر سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، علی مؤمنحجازی در گفتوگویی اظهار کرد: با توجه به ضرورت پایداری سامانههای شهری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، سازمان فاوا شهرداری قم با تشکیل تیمهای کشیک، مانیتورینگ مستمر و تقویت زیرساختهای دیجیتال، توانست خدمات خود را بدون وقفه به شهروندان و زائران ارائه دهد.
وی افزود: در راستای تسهیل خدمات و جلوگیری از هرگونه اختلال، سامانههایی نظیر «قمیار»، نقشه هوشمند شهر، سامانه مدیریت پارکینگهای شهری (رصد آنلاین) و سامانه صدور مجوز ایستگاههای صلواتی در این ایام بهصورت شبانهروزی پشتیبانی شد.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری قم با تأکید بر نقش فناوری در ارتقای کیفیت خدمات شهری خاطرنشان کرد: در سامانه «قمیار»، اطلاعات بهروزرسانی شد و مسیرهای عزاداری، اطلاعیههای ترافیکی و موکبهای دارای مجوز در دسترس عموم قرار گرفت.
وی اضافه کرد: همچنین سامانه «رصد آنلاین» بهصورت لحظهای ظرفیت پارکینگهای شهری را اطلاعرسانی کرد و فرآیند صدور مجوز ایستگاههای صلواتی نیز بهطور کامل الکترونیکی انجام شد.
مؤمنحجازی گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی، تیمهای پشتیبانی سامانههای مرکزی شهرداری قم از جمله وبسایت اصلی، درگاههای پرداخت و سامانههای یکپارچه مدیریت شهری نیز بهصورت فعال در حالت آمادهباش قرار داشته و کوچکترین اختلالی در روند خدمترسانی دیجیتال رخ نداد.
وی افزود: سازمان فاوا به عنوان بازوی فناوری شهرداری قم، توفیق خدمت رسانی به زائران حسینی را داشته و تمام ظرفیت خود را برای تسهیل ارتباطات، شفافسازی اطلاعات و تسریع در ارائه خدمات در این ایام به کار گرفت.
انتهای خبر/