تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۴ ساعت ۰۲:۰۸
کد مطلب : 21044
معاون فنی و اجرایی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم:

بومی‌سازی تجهیزات مترو قم با تکیه بر توان مهندسان داخلی

معاون فنی و اجرایی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومی‌سازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهره‌برداری خواهد رسید.
بومی‌سازی تجهیزات مترو قم با تکیه بر توان مهندسان داخلی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری عماد معینی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز درباره پروژه مترو قم اظهار کرد: خط یک مترو قم به طول ۸/۱۴ کیلومتر در قالب دو فاز توسط شورای عالی فنی برنامه‌ریزی شده که قطعه اول آن به طول ۶ کیلومتر آماده بهره‌برداری است.
وی افزود: برنامه‌ریزی برای آغاز فاز دوم این خط که از میدان مطهری تا مسجد مقدس جمکران که اتصال‌دهنده حرم حضرت معصومه (س) به مسجد مقدس جمکران است، انجام شده و طبق دستور شهردار قم، فعالیت‌ها در این بخش در حال انجام است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با اشاره به اقدامات اجرایی صورت‌گرفته در سال گذشته عنوان کرد: سه قرارداد شامل قرارداد مشاور، ایستگاه نکویی و تونل آخرین قطعه خط یک، از میدان بقیه‌الله تا مسجد مقدس جمکران منعقد شده و از مجموع ۸/۱۴ کیلومتر این خط، تنها ۱۸۰۰ متر باقی‌مانده است که پیمانکار در حال اجرای آن است و با تکمیل ۶۰۰ متر دیگر، کل تونل خط یک مترو به عنوان زیرساخت حمل‌ونقل همگانی تکمیل خواهد شد.
معینی اضافه کرد: فاز دوم پروژه شامل ۸ ایستگاه و ۸ کیلومتر مسیر است که در چندین مرحله برنامه‌ریزی شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به جریان نقدینگی موجود و زمان‌بندی ارائه‌شده از سوی مشاور و دستور شهردار قم، در گام نخست ۵/۳ کیلومتر از این فاز وارد مدار خواهد شد که شامل ایستگاه بیمارستان نکویی است.
معاون سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه پیمانکار ایستگاه نکویی مشخص شده و هم‌اکنون مشغول فعالیت است، افزود: امسال نیز چندین قرارداد جدید منعقد و مناقصات برای سایر ایستگاه‌های طول مسیر برگزار خواهد شد تا در مهرماه سال ۱۴۰۷ شاهد بهره‌برداری از این فاز باشیم.
معینی با اشاره به موضوع تأمین واگن‌ها خاطرنشان کرد: تأمین واگن در اختیار شهرداری قم نیست و جز وظایف وزارت کشور و دولت است.
وی گفت: قرارداد مربوطه با کشور چین و شرکت پوژن منعقد شده است و باید پیش‌پرداخت آن انجام شود.
معاون سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم ادامه داد: با اقدامات خوبی که وزارت کشور در این زمینه انجام داده و در صورت تأمین پیش‌پرداخت، تأمین واگن‌ها برای قم و سایر کلانشهرها که با کمبود مواجه‌اند، انجام خواهد شد.
معینی با تأکید بر کیفیت بالای پروژه مترو قم اظهار کرد: تونل مترو قم در عمق ۱۸ متری زمین احداث شده و ایستگاه‌های آن جز باکیفیت‌ترین پروژه‌های کشور هستند.
وی گفت: در این پروژه هم الزامات پدافند غیرعامل رعایت شده و هم مسائل ایمنی مدنظر قرار گرفته است، همچنین تلاش شده تا با ارتباط با دانشگاه‌ها و صنعت، بخش زیادی از تجهیزات، ادوات، روسازی و قسمت‌های مختلف پروژه بومی‌سازی شود.
معاون سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در بخش مهندسی نیز طراحی و اجرا توسط مهندسان داخلی انجام شده و هدف اصلی ما در این پروژه، بومی‌سازی و استفاده حداکثری از توان داخلی بوده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcaywnu.49n6y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما