تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب : 14077
در پروژه عظیم مترو اقدامات عمرانی زیادی انجام شده است که ارائه گوشه‌ای از فعالیت‌ها، برگ زرین دیگری برای خادمان شهر به شمار می‌آید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری پروژه مترو قم را باید به‌عنوان کلان پروژه و مهم‌ترین طرح شهری در سال‌های گذشته بعد از بلاتکلیفی مونوریل دانست. پروژه‌ای که این روزها مانند یکسال گذشته همچنان چشم‌انتظار واگذاری و تأمین واگن از طرف دولت برای راه‌اندازی است.
فاز نخست مترو از شهرک شهدای کامکار تا میدان شهید مطهری اجرایی شده است که دو ایستگاه آن با پیشرفت بیش از 90 درصدی و مابقی با بیش از 70 درصد، فرصتی را فراهم کرده که هرچه سریع‌تر قم نیز به شهرهای ریلی درون‌شهری کشور تبدیل شود.
اما در این پروژه مهم زیرزمینی که آنچنان هم در معرض دید شهروندان نیست اتفاقات عمرانی بی‌شماری انجام شده که از آن جمله می‌توان به اجرای 30 هزار تُن آرماتوربندی، 393 هزار مترمکعب بتن‌ریزی اشاره کرد.
2 میلیون و 270 هزار مترمکعب حفاری و خاک‌برداری شاید در نگاه نخست یک عدد به چشم آید، اما اگر آن را با کامیون‌های 10 تنی مقایسه کرد آنگاه 227 هزار دستگاه کامیون قطعاً بیشتر خودنمایی می‌کند.
احداث 84 هزار مترمربع زیربنا و 17 هزار و 500 متر روسازی تونل و دپو در کنار 402 هزار مترمربع تملک فضای شهری و آزادسازی آن‌ها از دیگر آمارهای قابل‌توجه پروژه بزرگ مترو است.
انعقاد قرارداد تأمین و طراحی واگن به ارزش 85 میلیون یورو و همچنین انعقاد قرارداد و تأمین تجهیزات به ارزش 28 میلیون یورو نیز گوشه دیگری از اقدامات مالی پروژه مترو است.
موارد بالا تنها گوشه‌ای از فعالیت خادمان شهر در عمق 17 تا 35 متری زمین است تا بتوان با راه‌اندازی آن گام مهمی در توسعه شهر و حمل نقل پاک و جابجایی بهتر شهروندان برداشت.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdciyuaz.t1a5y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما