کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس هواشناسی قم:

وزش باد و گردوخاک در قم ادامه دارد

10 خرداد 1402 ساعت 23:04

کارشناس هواشناسی قم گفت: وزش باد و گردوخاک تا ۲ روز آینده در این استان ادامه دارد، ولی از شدت وزش باد کاسته خواهد شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمدرضا قاضی عصر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: امروز آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد شدید و گردوخاک و در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق خواهد بود.
وی اضافه کرد: با توجه به این‌که فعالیت جلوی جبهه‌ای این سامانه تقریبا پایان یافته، روند وزش باد به سمت کمتر شدن خواهد بود، اما وزش باد نسبتا شدید است و از شدت آن طی ساعات آینده کاسته می‌شود.
وی با بیان این‌که امروز شدت وزش باد در برخی نقاط به ۸۵ کیلومتر بر ساعت نیز رسید، ادامه داد: فردا و پس‌فردا وزش باد و گردوخاک را در پیش رو داریم، اما به شدت امروز نیست.
قاضی با اشاره به گزارش باران چند میلی‌متری از برخی نقاط استان، اضافه کرد: فردا آسمان استان با کاهش ابر تا قسمتی ابری همراه است، از اوایل شب وزش باد و گردوخاک آغاز می‌شود.
وی با بیان این‌که فردا وزش باد و گردوخاک نسبت به امروز کمتر است، ادامه داد: جمعه صبح تقریبا آسمان صاف و به‌تدریج افزایش ابر همراه با وزش باد و گردوخاک و رگبار پراکنده همراه است.
وی با بیان این‌که مشابه همین شرایط در روز شنبه تکرار می‌شود، خاطرنشان کرد: شنبه قسمتی ابری تا نیمه‌ابری است و برای روز یکشنبه و دوشنبه بارندگی در پیش است.
کارشناس هواشناسی قم افزود: ممکن است فعالیت سامانه بارشی استان قم را تا پایان هفته تحت تاثیر قرار دهد و بارش‌های رگباری در سراسر استان رخ دهد.
وی همچنین گفت: امروز دمای هوا چند درجه کاهش پیدا کرده و حداکثر دما به ۳۷ درجه سانتی‌گراد رسید؛ برای امشب نیز حداکثر دما به ۲۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
وی افزود: با توجه به کاهش سرعت باد، فردا افزایش دما را در پیش‌رو داریم و دمای هوا به محدوده ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.
به گفته قاضی، روز جمعه نیز دمای هوا یک‌درجه کاهش می‌یابد و به ۳۹ درجه سانتیگراد
می‌رسد.

انتهای خبر/


کد مطلب: 12177

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/12177/وزش-باد-گردوخاک-قم-ادامه

قم فوری
  https://www.qomefori.ir