تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : 12144
مدیر منطقه یک شهرداری قم از ساماندهی ترافیکی و زیباسازی معابر شهر، خط‌کشی محوری ممتد و منقطع در معابر و خیابان‌های سطح منطقه که از اولویت‌های ترافیکی منطقه بوده خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر منطقه یک شهرداری قم، مجید محمد رضاخانی اظهار داشت: در راستای افزایش ضریب ایمنی و تسریع و سهولت در تردد خودروها، از ابتدای سال جاری خط‌کشی محوری به طول بیش از 12 هزار متر در معابر اصلی منطقه یک توسط اداره ترافیک این شهرداری صورت گرفته است.
به گفته وی، عملیات خط‌کشی محوری (ممتد و منقطع) معابر با استفاده از رنگ‌های ترافیکی مخصوص خط‌کشی خیابان‌ها و ﺳﻄﻮح ﭘﺮﺗﺮدد در معابر اصلی منطقه مانند تقاطع غیرهمسطح فرهنگیان، بلوار عمار یاسر، شهرک فرهنگیان و بلوار گل‌ها  صورت گرفته است.
مدیر منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه این اقدامات با هدف ترویج فرهنگ انضباط ترافیکی، حرکت رانندگان بین خطوط، افزایش ضریب ایمنی و بهبود وضع ترافیکی شهر با روان‌سازی و ایجاد نظم ترافیکی در خیابان‌های سطح شهر عملیاتی شده است، ادامه داد: این طرح بعد از اجرای عملیات روکش آسفالت در معابر اصلی و فرعی سطح منطقه نیز عملیاتی می‌شود تا زمینه نظم بخشیدن به رفت‌وآمد وسایل نقلیه و پیشگیری از برخورد و کاهش حوادث را فراهم کند.
وی تصریح کرد: علاوه بر خط‌کشی‌های محوری صورت گرفته در سطح منطقه، اقداماتی نظیر رنگ‌آمیزی سرعت‌گیرهای سطح شهر، نصب چراغ‌های زمان‌دار و چشمک‌زن، رنگ‌آمیزی بلوک‌های عابر پیاده، جانمایی سرعت‌گیرها و استانداردسازی معابر ، نصب علائم و تابلوهای ترافیکی، اصلاح هندسی معابر ، ایمن‌سازی عابر پیاده در نقاط پر تردد و حادثه‌خیز نیز انجام‌شده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcba8b8.rhb5apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما