کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل گمرکات: ۴۸ میلیون دلار کالا از قم صادر شد

5 خرداد 1402 ساعت 0:39

مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان اردیبهشت‌ماه، ۴۸ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۹۶۰ دلار کالا از گمرکات این استان به بازارهای ‌بین‌المللی صادر شده‌است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری اسفندیار دریکوندی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: این میزان صادرات در قالب یک‌هزار و ۱۰۷ اظهارنامه و به وزن بیش از ۴۴ هزار تُن به ۲۹ کشور جهان انجام شد که در همین رابطه عراق، امارات، پاکستان، افغانستان، ترکیه، ازبکستان و روسیه مهمترین کشورهای هدف صادراتی بودند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت ویژه گمرکات قم برای افزایش سطح درآمد استان، افزود: در همین رابطه درآمد کل گمرکات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان اردیبهشت‌ماه به بیش‌از ۱۰۳ میلیارد تومان رسید که این میزان نسبت به درآمد این اداره کل در مدت مشابه سال‌قبل صد درصد رشد داشت.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در سال‌جاری نیز ثبت رکوردهای جدید در توسعه صادرات استان را که سال‌گذشته با صادرات حدود ۳۵۰ میلیون دلاری محقق شد، ادامه دهیم و برای رسیدن به این هدف راهبردی از همه ظرفیت‌های موجود برای حمایت از فعالان اقتصادی استان به نحو احسن استفاده خواهیم کرد.
دریکوندی همچنین گفت: گمرکات قم در زمینه مقابله با کالای قاچاق نیز همکاری خوبی با سایر نهادهای متولی دارد و در همین رابطه طی دوماه سپری شده از سال‌ ۱۴۰۲، ۸۱ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۱۶ میلیارد و ۱۰۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان که نسبت به مدت مشابه سال‌قبل ۲۷۴ درصد رشد داشت، در گمرکات استان تشکیل شد و برای رسیدگی در اختیار مراجع قانون قرار گرفت.
وی در خصوص وضعیت واردات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان اردیبهشت‌ماه نیز گفت: در این مدت ۵۲ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۷۹۶ دلار کالا در قالب ۴۷۵ اظهارنامه و به وزن ۱۰ هزار و ۳۹۷ تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد که بیشتر حجم آن را کالاهای اساسی و تجهیزات مورد استفاده در بخش تولید تشکیل می‌دهد.

انتهای خبر/


کد مطلب: 12109

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/12109/مدیرکل-گمرکات-۴۸-میلیون-دلار-کالا-قم-صادر

قم فوری
  https://www.qomefori.ir