تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب : 12092
واحد ترافیک منطقه 5 شهرداری قم در سال گذشته اقدامات قابل‌توجهی داشته که از آن جمله می‌توان به 40 کیلومتر خط‌کشی طولی، نصب سرعت کاه ها و علائم مختلف ترافیکی و احداث گذرگاه ویژه عابرپیاده در رینگ اطراف مسجد مقدس جمکران اشاره کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری اقدامات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک به علت ارتباط مستقیم با مردم به‌واسطه توسعه و حجم بالای وسایط نقلیه شامل خودروهای شخصی، موتورسیکلت، دوچرخه، اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و... از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هرگونه فعالیت در آن، ارتباط تنگاتنگ با میزان رضایتمندی و یا نارضایتی شهروندان می‌شود.
در این راستا شاید خط‌کشی‌ها، نصب سرعت‌گیرها، راهبندها، پیاده راه‌ها، تابلوهای ترافیکی و... به علت حجم قابل‌توجه تعداد آن‌ها در سطح شهر زیاد به چشم شهروندان نیاید، ولی واحدهای مختلفی در شهرداری در این زمینه در تلاش هستند تا این امورات به‌خوبی اجرایی و سبب رضایتمندی شهروندان شود.
در این زمینه منطقه پنج شهرداری قم در سال گذشته تنها 40 کیلومتر خط‌کشی طولی با اعتبار یک میلیارد ریالی انجام داده است.
از دیگر اقدامات واحد حمل‌ونقل و ترافیک منطقه 5 می‌توان به 15 خط‌کشی عابر پیاده، نصب 30 سرعت‌گیر با 200 تن آسفالت، نصب 10 ویلچررو، نصب 10 راهبند، نصب 200 عدد باتومی، 250 عدد علائم ترافیکی و ... اشاره کرد.
همچنین باتوجه به وجود مسجد مقدس جمکران در این منطقه شهری، در جهت آرام‌سازی و بهبود عبور و مرور زائران، مسیر ویژه‌ای که هم سرعت کاه و هم گذرگاه عابرپیاده بوده در خروجی بلوار پیامبر اعظم(س) روبروی درب شماره 2 مسجد مقدس جمکران احداث‌شده است.
گفتنی است مجموع این اقدامات ترافیکی در منطقه 5 در سال گذشته 2 میلیارد ریال بوده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdxz0f.yt0xn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما