کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسط معاون شهردار قم مطرح کرد؛

تشریح آخرین وضعیت ارائه خدمات و اقدامات غیرحضوری حوزه شهرسازی شهرداری قم

2 خرداد 1402 ساعت 23:00

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم، اقدامات در حوزه توسعه خدمات غیرحضوری و ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان را تشریح کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مجید متین فر در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اقدامات در حوزه توسعه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی در حوزه شهرسازی در شهرداری قم اظهار داشت: یکی از اقدامات در سال گذشته ارجاع مجازی فايل، نقشه‌های تفكيكي و افرازي با همکاری سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان توسط مهندسين شهرساز ذی‌ربط و بررسي و در نهايت تأييد نقشه‌های مزبور توسط شهرداري بود.
به گفته وی، پیاده‌سازی نرم‌افزار تحت وب شهروندي با آدرس برای سهولت اطلاع‌رسانی طرح‌ها و ضوابط و ایجاد شفافیت و گردش آزاد اطلاعات حوزه شهرسازی مورد استفاده شهروندان، سازمان‌ها ، کارشناسان دادگستري نیز در سال جاری صورت گرفت.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تصریح کرد: امکان پیگیری غیرحضوری درخواست‌های ثبت‌شده در حوزه شهرسازی، امکان خروجی نقشه UTM از سیستم برای تمامی املاک، قابلیت رؤیت و چاپ آراء کمیسیون ماده 100 پس از انشاء رأی و ارسال پیامک به مالک، امکان تصدیق و چاپ گواهی‌های پروانه و پاپان کار در سیستم شهروندی، امکان اعلام اولیه ضوابط ساخت و همچنین عوارض صدور پروانه قبل از مراجعه به شهرداری از دیگر اقدامات بود.
وی ادامه داد: امکان محاسبه عوارض نوسازی سالانه، بارگذاری تصاویر پانوراما 1390  و 1397 و 1399، در اختیار قرار دادن طرح تفصیلی، مصوبات بروز ماده 5 ،توافقات ماده 101، اطلاعات پروانه‌ها و پایان کارهای صادره در سایت شهروندی، ارسال پیامک وضعیت اعتبار پروانه و بارگذاری آخرین ضوابط مصوب مرتبط با شهرسازی نیز از سامانه‌های ارائه خدمات غیرحضوری حوزه شهرسازی در سال گذشته انجام‌شده است.
متین فر با بیان اینکه امکان پرداخت غیرحضوری فیش‌های نوسازی و درآمد نیز فراهم‌شده است، مطرح کرد: ارسال لینک پیامک فیش درآمد پس از صدور که پس از پرداخت فیش درآمد از طریق سرویس، فیش تأیید صادر می‌شود.
وی اذعان کرد: امکان پرداخت فیش نوسازی و درآمد مرتبط با هر درخواست در کارتابل قمیار دفاتر اسناد رسمی امکان پرداخت فیش نوسازی از طریق قمیار نیز از دیگر اقدامات در حوزه پرداخت های غیرحضوری فیش‌های نوسازی و درآمد بوده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم صدور پاسخ استعلام آپارتمانی در مناطق بدون نیاز به حضور ارباب‌رجوع را نیز از دیگر برنامه‌ها دانست.

انتهای خبر/


کد مطلب: 12089

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/12089/تشریح-آخرین-وضعیت-ارائه-خدمات-اقدامات-غیرحضوری-حوزه-شهرسازی-شهرداری-قم

قم فوری
  https://www.qomefori.ir