تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب : 12077
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: از بودجه بیش از 8 هزار میلیاردی شهرداری قم در سال 1402، مسائل عمرانی سهم 70 درصدی دارند.
سهم 70 درصدی مسائل عمرانی در بودجه 1402 شهرداری قم/طراحی تقاطع میدان سپاه و تونل امام موسی صدر در دستور کار قرار دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری عباس حلوایی‌زاده در گفتگویی با تشریح بودجه عمرانی شهرداری قم در سال جاری اظهار داشت: بالغ‌بر هشت هزار میلیارد تومان بودجه مصوب شهرداری قم در سال جاری بوده که بحث عمرانی بالغ‌بر 6 هزار و 160 میلیارد تومان است، یعنی نسبت به بودجه جاری بالغ‌بر 75 درصد آن بودجه عمرانی است.
به گفته وی، بحث بودجه عمرانی شامل بازگشایی معابر و تملک‌ها، احداث فضای سبز، زیرسازی و آسفالت، اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح، نگهداری ساختمان‌ها، بحث احداث کانال آب‌های سطحی، احداث ساختمان‌ها در ارتباط با مدیریت بحران و آتش‌نشانی‌ها، ساختمان‌های آموزشی، ساختمان‌های فرهنگی و اداری و مسائل ترافیکی و خرید ماشین‌آلات ترافیکی و اتوبوس، احداث پل‌های عابر پیاده و پیاده‌راهها به تفکیک در مناطق 8 گانه بررسی می‌شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه در سند بالادست نیز طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیکی و طرح تفصیلی در مناطق 8 گانه اتفاق می‌افتد، افزود: بر اساس آن‌ها شروع عملیات پروژه‌های عمرانی را خواهیم داشت؛ برخی پروژه‌ها نیز بودجه‌هایی در حال هزینه‌کرد داشته و برخی پروژه‌ها در دست طراحی است.
وی با اشاره به برخی از پروژه‌های شاخص در قم عنوان کرد: اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح بخش عمده‌ای از پروژه‌های شاخص است؛ در سال‌های گذشته تقاطع‌های مختلفی در راستای رفع نیاز رینگ‌های ترافیکی احداث‌شده و تعدادی نیز در دستور کار قرار دارد.
حلوایی‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین تونل موسی صدر از پروژه‌های شاخص قم است که در دستور کار طراحی اداره کل طراحی معاونت فنی و عمرانی قرار دارد و احداث پارکینگ‌های طبقاتی و زمین‌های ورزشی روباز نیز در دستور کار است.
وی آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح خیابان صدوقی و بلوار فردوسی در اواخر سال گذشته را موردتوجه قرار داد و گفت: همچنین تقاطع غیرهمسطح نیک‌اندیش نیز در دستور کار بوده که عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: نیمه دوم سال نیز تکمیل طراحی میدان سپاه را در پیش رو داریم و بخشی نیز مربوط به طراحی و مقدمات اجرای تونل امام موسی صدر است که مصوبات بالادستی باید گرفته شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcguz9q.ak9xu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما