تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب : 12075
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قم گفت: 4 میلیارد تومان از بودجه شهرداری قم در مقابله با معضل موش‌ها در مناطق 8 گانه تخصیص یافت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علی طالبی در گفتگویی با اشاره به مشکل و معضل موش‌ها در سطح شهر قم اظهار داشت: گزارش‌های متعددی در این زمینه دریافت شده و تاکنون سه جلسه از سال گذشته توسط دفتر امور شهری استانداری قم برگزارشده است.
وی برگزاری 10 جلسه در منطقه 3 شهرداری قم را موردتوجه قرارداد و افزود: در ناحیه یک منطقه 3 به‌عنوان پایلوت، هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و برای دستگاه‌های ذی‌ربط و وظیفه‌دار تعیین تکلیف و اقداماتی آغاز شده است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قم عنوان کرد: متأسفانه در شهر باتوجه به کثرت تعداد موش‌ها با پدیده‌ای خاص مواجه هستیم و زادوولد این حیوانات موذی و افزایش آن نسبت به دیگر جانوران در وضعیت بدتری قرار دارد.
وی با بیان اینکه این معضل فقط در کلان‌شهر قم نیست و در سایر کلان‌شهرهای کشور نیز در جریان است تصریح کرد: اخیراً نیز همایشی در سطح کشوری در تهران برگزار شد که از شهرداری قم در آن حضور داشتند.
طالبی با تأکید بر اینکه نوع برخورد با این پدیده به علت هوشمندی موش‌ها نسبت به سایر جانوران در مواجهه با طعمه‌ها خاص است، گفت: موش‌ها در این زمینه هوشمندانه رفتار می‌کند که دراین‌باره اقداماتی آغاز شده و در بودجه سال جاری نیز رقم 500 میلیون تومان برای هر منطقه شهرداری پیش‌بینی‌شده است.
وی با اشاره به اینکه در مجموع 4 میلیارد تومان از بودجه شهرداری قم در مقابله با معضل موش‌ها در مناطق 8 گانه تخصیص یافت، خاطرنشان کرد: اما باید همه دستگاه‌های مرتبط پای‌کار بیایند، ازجمله جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه دارای مسئولیت هستند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قم مطرح کرد: هم‌افزایی میان مدیریت شهری قم و دستگاه‌های اجرایی در جهت رفع معضل جولان موش در معابر در حال شکل‌گیری است و به‌زودی جلساتی در این زمینه برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcen78z.jh8wfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما