کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پروژه اجرای شبکه آب خام بوستان علوی قم تکمیل شد

1 خرداد 1402 ساعت 22:32

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: پروژه شبکه آب خام بوستان علوی و محدوده آن تقریباً به پایان رسیده و نیازمند تأمین منابع موردنیاز برای فعال‌سازی کامل این شبکه هستیم.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به روند تکمیل شبکه آب خام بوستان علوی اظهار کرد: پروژه اجرای شبکه آب خام بوستان علوی از دو سال قبل آغازشده و نزدیک به 10 کیلومتر طول لوله‌گذاری اصلی این پروژه بوده است.
وی با تأکید بر اینکه 10 کیلومتر از این پروژه با لوله 250 میلی‌متر، حدود 3 کیلومتر لوله 160 میلی‌متر، 2.5 کیلومتر لوله 125 میلی‌متر اجراشده است افزود: هدف از اجرای این پروژه تأمین منابع آبی موردنیاز بلوار غدیر، بوستان علوی و شهرک جدید زعفرانیه است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه حدود یک‌میلیون و 700 هزار لیتر مخزن در سه‌نقطه و دو مرحله ایستگاه پمپاژ برای پروژه تعریف‌شده است گفت: اگر این پروژه با قیمت امروز بخواهد انجام شود بین 12 تا 15 میلیارد تومان هزینه اجرایی دارد.
وی ادامه داد: این پروژه تقریباً تکمیل‌شده و در حال اتصال آب خام به آن هستیم؛ البته مشکل اصلی پروژه عدم تخصیص منابع آبی موردنیاز این پروژه است و اگر آب کافی تأمین نشود، نمی‌توانیم کل این شبکه اجراشده را تحت پوشش آب خام قرار دهیم.

انتهای خبر/


کد مطلب: 12073

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/12073/پروژه-اجرای-شبکه-آب-خام-بوستان-علوی-قم-تکمیل

قم فوری
  https://www.qomefori.ir