کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش هزینه‌ها و افزایش تاب‌آوری شهری با مدیریت درست بحران شهری/بافت فرسوده و انهار کشاورزی از چالش‌های بحران در منطقه یک قم

31 ارديبهشت 1402 ساعت 21:10

مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: مدیریت بحران، کاهش ریسک و آسیب‌پذیری در برابر مواجهه با بحران‌های مناطق شهری، بافت‌های فرسوده و ناکارآمد از اهمیت زیادی برخوردار است و باید همگان در جهت دستیابی به اهداف پیشگیری، آمادگی و مقابله همکاری و تعامل داشته باشند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر منطقه یک شهرداری قم، مجید محمد رضاخانی با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران منطقه یک با حضور مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم اظهار داشت: موضوعات مرتبط با مدیریت بحران در این منطقه مورد بحث قرار گرفت و تصمیمات لازم جهت ارتقای تاب‌آوری در حوزه‌های روان آب‌ها، مشکلات تونل غدیر، ایمنی و آتش‌سوزی سطح منطقه و انهار کشاورزی گرفته شد.
وی با بیان اینکه افزایش بحران‏ها و فراوانی و پیچیدگی آن‌ها، رویکرد نگاه عامیانه و سنتی به آسیب‏پذیری را دچار تزلزل کرده و نیاز به نگاه جامع‏تری از آسیب‏پذیری و مدیریت بحران را مطرح کرده است، افزود: با درایت مدیریت شهری مبنی بر اصلاح زیرساخت‌های شهری و تکمیل بانک‌های اطلاعات شهری با هدف‌گذاری پیشگیری و شناسایی نقاط و عوامل بحرانی می‌توان ضمن کاهش هزینه‌های مالی و آسیب‌های جانی ضریب تاب‌آوری شهری را بالا برد.
مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه ایمنی گفت: تجهیزات ایمنی عمدتاً در حوزه ایمنی باید توسط دستگاه‌های متولی تأمین شود و در راستای تجهیز حوزه مدیریت بحران با برنامه‌ریزی مناطق، ردیف بودجه مصوب به‌صورت مستمر ارزیابی و پیش‌بینی می‌شود که آنالیز کارشناسی نیازها ضمن تقویت مناطق، ضریب آمادگی مقابله با حوادث بهبود می‌یابد.
وی ضمن تقدیر از تعامل ستاد پیشگیری مدیریت بحران شهرداری قم، توجه ویژه به موقعیت بافت بازار کهنه و انهار کشاورزی سطح منطقه که از چالش‌های جدی منطقه بوده را از اولویت‌های بحرانی برشمرد و استفاده از ظرفیت‌های بوستان رضوان برای خدمات‌دهی اسکان موقت را فرصت مناسبی در راستای اهتمام به مدیریت بحران منطقه دانست.

انتهای خبر/


کد مطلب: 12062

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/12062/کاهش-هزینه-ها-افزایش-تاب-آوری-شهری-مدیریت-درست-بحران-بافت-فرسوده-انهار-کشاورزی-چالش-های-منطقه-یک-قم

قم فوری
  https://www.qomefori.ir