کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر پروژه تونل غدیر:

تونل غدیر عمار یاسر در نیمه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

30 ارديبهشت 1402 ساعت 16:02

مدیر پروژه تونل غدیر از افتتاح این پروژه تا نیمه سال جاری خبر داد و گفت: این پروژه سه هزار و ۵۰۰ تن آرماتوربندی نیاز دارد که سه هزار متر آن انجام شده است، همچنین ۲۵ هزار مترمکعب بتن‌ریزی نیاز است که ۲۰ هزار تن آن انجام شده است و ۱۰ هزار مترمربع دیوارسازی و۱۵۰ هزار متر خاک‌برداری نیاز دارد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری برادران مدیر پروژه تونل غدیر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به اینکه پروژه در چندین جبهه با چندین پیمانکار در حال فعالیت است، گفت: این پروژه در حال حاضر 75درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر در پروژه فعالیت‌های خاک‌برداری، اجرای سازه  و شروع رمپ‌های خاک‌برداری عرش‌ها، بتن‌ریزی، جداره‌سازی و برخی موارد دیگر در حال انجام است.
مدیر پروژه تونل غدیر فاز پنج عمار یاسر عنوان کرد: تأمین زمین در این پروژه اسفندماه ۱۴۰۰ انجام و پیمانکار آن نیز سازمان توسعه عمران شهرداری قم است.
وی اضافه کرد:  در این پروژه مشکلاتی در حوزه تملک‌ها وجود داشت که با همکاری شهرداری رفع شد، در این پروژه به‌غیراز تملک‌ها ۷۳ میلیارد تومان برای سازه‌ها هزینه پیش‌بینی‌شده است که امیدواریم در چند ماه آینده بتوانیم پروژه را به سرانجام برسانیم و در اختیار همشهری‌ها قرار دهیم.
برادران در ادامه با اشاره به اطلاعات فنی این پروژه، بیان کرد: این پروژه سه هزار و ۵۰۰ تن آرماتوربندی دارد که سه هزار متر آن انجام شده است، همچنین ۲۵ هزار مترمکعب بتن‌ریزی نیز در این پروژه نیاز است که ۲۰ هزار تن آن انجام شده است و ۱۰ هزار مترمربع دیوارسازی نیاز دارد.
برادران با اشاره به اینکه این پروژه نیازمند ۴۰۰ مورد شمع بتن‌آرمه است، گفت: ۱۵۰ هزار متر خاک‌برداری این پروژه نیز دارد که  ۴۰ درصد آن انجام شده است.
وی ادامه داد: باتوجه‌به زمان‌بندی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود این پروژه در نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری برسد.
مدیر پروژه تونل غدیر با بیان اینکه سیستم تهویه این تونل توربوفن است، تصریح کرد: پروژه تونل غدیر در دوطبقه مسقف با پارکینگ بوده و همچنین از خیابان معلم تا کوچه ممتاز به‌صورت بلوار است.
انتهای خبر/


کد مطلب: 12035

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/12035/تونل-غدیر-عمار-یاسر-نیمه-سال-جاری-بهره-برداری-می-رسد

قم فوری
  https://www.qomefori.ir