تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 11869
سرپرست عالی مراسم نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران گفت: آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران با حضور فارغ‌التحصیلان از ۱۹ ملیت به میزبانی دانشگاه قم برگزار می‌شود.
آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران برگزار می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا باقری‌ثالث، معاون دانشجویی دانشگاه قم در نشست خبری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران اظهار داشت: این همایش به‌صورت متمرکز و برای دومین سال متوالی برای دانشجویان غیر ایرانی ترتیب داده شده است، نخستین دوره آن سال گذشته در دانشگاه فردوسی مشهد و دومین دوره در سال جاری توسط دانشگاه قم برگزار می‌شود، دانشگاه قم در چند سال اخیر رتبه اول را در جذب دانشجویان غیر ایرانی در میان دانشگاه‌های دولتی کشور داشته است.
وی ادامه داد: از جمله اهداف این همایش می‌توان به تکریم و نکوداشت دانشجویان غیرایرانی که در دانشگاه‌های ایران تحصیل کرده‌اند، ایجاد بستر برای ارتباط بیشتر دانش‌آموختگان در دانشگاه‌های مختلف، شناخت بیشتر ظرفیت‌های کشور، ارتباط مستقیم با مسئولان و مدیران وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان، استفاده از مباحث و کارگاه‌هایی که در این دوره برگزار خواهد شد و نیز بهره‌مندی از برنامه‌های تفریحی مدنظر در این همایش اشاره کرد.
معاون آموزشی اضافه کرد: مدعوین این همایش دانشجویان غیر ایرانی دانش‌آموخته در دانشگاه‌های ایران هستند که تا تاریخ ۳۱ شهریور و ۳۰ دی فارغ‌التحصیل می‌شوند.
باقری‌ثالث بیان کرد: از دیگر مدعوین می‌توان به رؤسای دانشگاه‌هایی که پذیرای دانشجویان غیرایرانی بودند و سفرای برخی کشورها که بیشترین تعداد دانشجو را در ایران دارند اشاره کرد.
وی گفت: حدود ۶٠٠ دانشجو البته به غیر از دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه‌های استان قم در این همایش دعوت شده‌اند که ٢۵ درصد آن‌ها خانم و مابقی آقایان هستند از این تعداد نیز حدود ٣۵٠ نفر بورسیه و ٢۵٠ نفر غیر بورسیه شاغل به تحصیل‌اند.
معاون دانشجویی دانشگاه قم افزود: دانش‌آموختگان از نوزده ملیت اعلام آمادگی حضور در این همایش داشته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، پاکستان، اندونزی، اوکراین، بنگلادش، بوسنی و هرزگوین، ترکیه، تانزانیا، چین، سنگال، یمن، فلسطین، قرقیزستان، کنیا، مکزیک و هند اشاره کرد که بیشترین تعداد دانشجویان در جایگاه اول از کشور افغانستان و در جایگاه دوم از کشور عراق است.
باقری‌ثالث اضافه کرد: برنامه‌های این همایش که از هجدهم اردیبهشت تا نوزدهم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود در روز اول شامل مراسم افتتاحیه در حرم حضرت معصومه(س) همراه با ادای سوگند، سخنرانی و غبارروبی حرم و نیز مراسم میثاق با شهدای مقاومت در داخل دانشگاه قم است.
وی ادامه داد: سفر یک‌روزه به کاشان و بازدید از اماکن تاریخی کاشان حضور در مشهد اردهال و برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی و همچنین بازدید از غار نخجیر از جمله برنامه‌های روز دوم است.
سرپرست عالی مراسم نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران بیان کرد: در روز پایانی نیز برگزاری اختتامیه با حضور وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری، معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان امور دانشجویان و آیت‌الله حسینی بوشهری برگزار می‌شود و در کنار مراسم اختتامیه پنج غرفه‌ توسط کشورهای متقاضی نیز برپا می‌شود.
باقری‌ثالث در پایان تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی و اورژانس استان قم صورت‌گرفته تا در طول سه روز همایش تعدادی از مأمورین نیروی انتظامی و تعدادی پزشک کاروان دانشجویان غیرایرانی را همراهی کنند تا از به وجود آمدن هرگونه مشکل جلوگیری شود.


انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdceov8z.jh8zpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما