کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت قم:

تنوع و تعادل از اصول مهم تغذیه در ماه رمضان است

10 فروردين 1402 ساعت 2:31

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت قم گفت: تنوع و تعادل از اصول مهم تغذیه در ماه رمضان است یعنی باید از همه گروه‌های غذایی به اندازه کافی استفاده شود.


 روح‌الله فلاح روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فوری، افزود: در ماه رمضان هر فرد باید حتما ۲ وعده غذایی اصلی و سه میان وعده داشته باشد.

وی اضافه کرد: غذای سحر باید خصوصیات ناهار را داشته و چلوخورشتی باشد؛ غذای سرخ شده و غذایی که پروتیین زیاد دارد مثل جوجه کباب مناسب نیست، زیرا غذای دارای پروتیین آب زیادی از بدن می‌کشد و می‌تواند باعث تشنگی در طول روز شود.
وی ادامه داد: سعی شود در وعده سحری منابع شیرین مثل زولبیا و بامیه و چایی کمتر مصرف شود؛ زیرا شیرینی‌ سریع قند خون را بالا و پایین می‌برد و باعث می‌شود فرد نتواند به دلیل افت قند گرسنگی را در طول روز تحمل کند.
به گفته فلاح، مصرف چای نیز به دلیل ادرارآور بودن و در نتیجه کاهش آب بدن و افزایش تشنگی توصیه نمی‌شود.
وی گفت: وعده افطار نیز باید خصوصیات صبحانه را داشته باشد و با آب، شیر یا چای کمرنگ ولرم و حداکثر سه تا پنج خرما شروع شود و از خوردن آب خنک خودداری شود.
وی افزود: در وعده سحر باید از نان، پنیر، سبزی، فرنی، شیربرنج، سوپ رقیق با حبوبات کم و حلیم بدون روغن استفاده شود.
کارشناس مرکز بهداشت قم تاکید کرد: مصرف میوه و سبزی‌ها در فاصله افطار تا سحر حتما باید گنجانده شود که به رفع تشنگی و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند، سبزی‌ها به دلیل املاح و آب مناسب کمک می‌کند مواد معدنی مورد نیاز به بدن برسد.
 

انتهای خبر/


کد مطلب: 11528

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/11528/تنوع-تعادل-اصول-مهم-تغذیه-ماه-رمضان

قم فوری
  https://www.qomefori.ir