کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم:

۷۴۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در قم پرداخت شد

29 اسفند 1401 ساعت 15:04

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم گفت: بیش‌از ۷۴۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ امسال در قم پرداخت شد که نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان داشت.


مهدی فراهانی روز دوشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فوری
، بیان داشت: با پرداخت این میزان تسهیلات از مجموعه‌های مختلف همچون تولیدی‌ها، بنگاه‌های اقتصادی پیشران و کسب‌وکارهای خانگی فعال در قم حمایت مناسبی به عمل آمد و موجب گسترش فرصت‌های شغلی استان شد.
وی با اشاره به این که شرکت‌های دانش‌ بنیان در کانون توجه تسهیلات تبصره ۱۸ قرار دارند، افزود: ۱۰ درصد اعتبارات اختصاص یافته برای پرداخت این تسهیلات برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است و استان قم در این خصوص عملکرد قابل قبولی دارد.
وی ادامه داد: علاوه بر این برای حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در قم و توسعه بیش‌ازپیش اقتصاد استان در این بخش، بسته‌های متنوعی دیگری نیز نیز تدارک دیده شده‌است که توسط دستگاه‌های مرتبط به این شرکت‌ها ارائه خواهد شد.
فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تدوین سند آمایش سرزمین در قم، گفت:‌ در این سند به قابلیت‌های متنوع استان در بخش‌های مختلف اقتصادی همچون گردشگری‌،‌ کشاورزی، صنعت و سایر حوزه ها توجه لازم به عمل می‌آید.
وی افزود: قم از ظرفیت‌های گسترده‌ای برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برخوردار است و ما تلاش خواهیم کرد با معرفی فرصت‌های جذاب سرمایه‌گذاری در این استان به فعالان اقتصادی، سرعت رشد و شکوفایی قم در بخش‌های مختلف را افزایش دهیم.
وی همچنین با اشاره به این که بر اساس آمار، اقتصاد قم در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تولید و صادرات مسیر رو به رشدی را طی می‌کند، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌ انجام شده در سال جدید نیز این روند ادامه خواهد یافت و درآمد استان از فعالیت‌های اقتصادی افزایش می‌یابد.

انتهای خبر/


کد مطلب: 11416

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/11416/۷۴۷-میلیارد-تومان-تسهیلات-تبصره-۱۸-قم-پرداخت

قم فوری
  https://www.qomefori.ir