تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 11391
مدیر منطقه پنج شهرداری قم از اجرای طرح استقبال از زائران در این منطقه شهری خبر داد و گفت: اطراف مسجد مقدس جمکران برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی آماده شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری زین‌العابدین قرا‌چورلوی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، در خصوص آماده‌سازی منطقه 5 در استقبال از زائران و مسافران نوروزی در آستانه سال جدید اظهار داشت: در خصوص برگزاری عید نوروز طبق سنوات گذشته برنامه‌ استقبال از بهار در دستور کار قرار دارد.
مدیر منطقه پنج شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این زمینه اقداماتی همچون رنگ‌کاری جداول، اصلاح برخی از معابر و دوربرگردان‌ها و تقاطع‌ها، آذین‌بندی و آماده‌سازی فضای سبز و کاشت گل و گیاه در حال انجام است.
وی ویژگی‌های این منطقه شهری را موردتوجه قرار داد و افزود: منطقه 5 به‌واسطه وجود مسجد مقدس جمکران، دارای شرایط خاصی است و به‌نوعی تنها محل اسکان زائران در نزدیکی این مکان مقدس است که امکانات خوبی را اعم از سرویس بهداشتی، محل نصب چادر و بحث‌های خدماتی و ظرف‌شویی دارد و محل امنی برای زائران و مسافران در زمینه اسکان به شمار می‌رود.
قرا‌چورلوی عنوان کرد: در طرح استقبال از زائران، امکانات اسکان در 2 بوستان نیایش و نیاز در مجاورت مسجد مقدس جمکران برای ایام نوروز فراهم است و برخی اصلاحات نیز در این بوستان صورت گرفت تا امکان اسکان برای زائرین بهتر شود.
وی در مورد این اقدامات در بوستان‌ها نیز تصریح کرد: احداث سکوها و سایه‌بان‌های جدید، تعمیرات سرویس‌های بهداشتی و تجهیز روشویی‌ها، تعمیر شوارع منتهی به بوستان‌ها، لکه‌گیری و آسفالت برخی از نقاط و نصب نیمکت و سطل زباله، نظافت بوستان‌ها و بازپیرایی درختان و گل‌ها و بازکاشت بخشی از این اقدامات به شمار می‌رود.
مدیر منطقه پنج شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به قرارگیری در مسیر تردد زائران به مسجد مقدس جمکران، ستاد خدمات رسای همواره دایر است و در ایام نوروز نیز اقدامات ویژه‌ای را در پیش گرفته است که در این خصوص طرح استقبال از زائران به‌طورجدی از ابتدای اسفند آغازشده است.
وی یادآور شد: همکاران در این ستادها آماده ارائه خدمات هستند و برای خدمات‌دهی به زائران و شهروندان سعی شده بیشترین فضا را برای پایان سال و استقبال از سال جدید آماده کنیم.
به گفته قرا‌چورلوی، با توجه به اینکه پایان سال همراه با چهارشنبه‌سوری بوده و برخی از اماکن دچار آسیب و خساراتی شده‌اند، اقدامات لازم برای احیای این اماکن در دست اجراست.
وی اضافه کرد: برای ایام پایان سال برای مسافران و زائرین و شهروندان محیط خوبی آماده شده و در این مدت جمع‌آوری زباله را به‌طور مستمر انجام خواهد شد و در زمینه نگهداری فضای سبز نیز درصدد ایجاد محیطی آرامش‌بخش برای زائرانی هستیم که برای نماز و استراحت به سمت مسجد مقدس جمکران در تردد هستند.
مدیر منطقه پنج شهرداری قم عنوان کرد: در جهت اسکان زائران و مسافران، اقدامات خوبی شکل‌گرفته و در شوارع و ورودی شهر نیز تدابیر لازم را در استقبال از زائران اندیشیده شده است.
وی با تأکید بر اینکه در این روزهای پایانی سال درصدد تکمیل طرح‌های عمرانی منطقه هستیم تا مزاحمتی برای حمل‌ونقل درون‌شهری نداشته باشند، گفت: همچنین در مباحث نخاله و پاک‌سازی نیز اقدامات خوبی شکل‌گرفته و در زمینه آسفالت جدید، ترمیم و روکش نیز طرح‌هایی در دست اقدام است تا در مجموع محیط شادابی را برای حضور زائران و مسافران و شهروندان داشته باشیم.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcezx8z.jh8zoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما