تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 11387
مدیرکل استاندارد قم گفت: ۴۱۹ واحد تولیدی و یک‌هزار و ۸۷ محصول در این استان مشمول استاندارد اجباری است.
۴۱۹ واحد تولیدی در قم مشمول استاندارد اجباری است
محمد هادی سماواتی روز شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی قم فوری پیرامون این موضوع بیان کرد: بازرسان اداره‌کل استاندارد قم به صورت منظم و مستمر بر نحوه فعالیت واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری نظارت دارند تا فرآورده‌های تولید شده در این واحدها دارای شرایط لازم برای عرضه به بازار باشد.
وی با اشاره به اینکه داشتن علامت استاندارد بر روی محصول موجب اطمینان خاطر مردم در مصرف آن کالاست، افزود: کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند باید سطح مطلوبی از کیفیت را داشته باشند و در همین ارتباط از همه ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با واحدهایی که شرایط تعیین شده را رعایت نمی‌کنند،‌ استفاده می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اداره کل استاندارد قم در خصوص نظارت بر واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری جدیت دارد، ادامه داد: این اجازه را داریم که فرآورده‌های که مشمول استاندارد اجباری هستند اما کیفیت لازم را ندارند از مراکز عرضه جمع آوری کنیم و اگر واحدهای تولیدی متخلف در این ارتباط به تخلف خود ادامه دهند، پرونده آن‌ها را برای رسیدگی به مراجع قانونی ارجاع دهیم.
سماواتی گفت: یکی از مهمترین راهکارهای ترویج بیش‌ازپیش استاندارد در استان، استفاده از ظرفیت رسانه‌هاست و در همین راستا اداره کل استاندارد قم تلاش می‌کند پیام‌های مورد نظر خود در خصوص اهمیت استاندارد و لزوم خرید کالاهایی که علامت استاندارد دارند را، از این طریق به اطلاع مردم برساند.
وی افزود: همراهی مردم درمصرف کالاهایی که علامت استاندارد دارند، به طور حتم موجب تقویت شاخص‌های استاندارد در استان قم خواهد شد و تولیدکنندگان برای موفقیت در جلب رضایت مردم و فروش بیشتر محصولات خود در بازار، توجه بیشتری به این موضوع نشان می‌دهند.
در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.
در همین ارتباط بیش از ۲ هزار و ۳۳۵ واحد صنعتی دارای پروانه در قم فعال است و حدود ۶۴ هزار نفر به‌صورت مستقیم در این بخش مشغول فعالیت هستند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjatev.uqevozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما