تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : 11384
خطیب نماز جمعه قم با اشاره به دیپلماسی منطقه‌ای دولت سیزدهم گفت: جناح‌ها و جریانات سیاسی در آستانه این حرکت خوب و پسندیده با موضع‌گیری و تسویه‌حساب‌ها مانع ایجاد این ارتباطات سازنده نشوند و اجازه بدهند مشکلات مردم در زمان بهتر و کمتری حل شود.
همه جریانات سیاسی حامی شکل‌گیری ارتباطات با کشورهای همسایه باشند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم افزود: ارتباط با کشورهای همسایه و تحرکات اخیر در این رابطه بسیار خوب است.
وی اضافه کرد: ما به‌جز رژیم صهیونیستی، با هیچ کشوری در موضوع ارتباط خط قرمز نداریم و اگر آمریکا نیز روزی به حقوق مردم ما احترام بگذارند با آن‌ها نیز می‌توانیم بسازیم و کنار بیاییم.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید مجدد بر ضرورت افزایش ارتباط با کشورهای همسایه، گفت: سیاست ما سیاست فعالی است و بنا نیست همیشه به همین منوال باقی بمانیم.
وی در ادامه عنوان کرد: آمار تصادف های سفرهای نوروزی طی سالهای گذشته همیشه ناراحت‌کننده و تعداد تلفات زیاد است؛ در کنار ضرورت رعایت مباحث ایمنی توسط مردم، پلیس راهور نیز باید توجه لازم را در کاهش این تلفات به خرج دهد.
حسینی بوشهری همچنین با قدردانی از عوامل برگزاری آیین‌های نیمه شعبان، اظهار داشت: این جشن‌ها با حضور پررنگ و پرشور منتظران در قم، کشور و بسیاری از ملت‌های دیگر برگزار شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین فرارسیدن سال نو شمسی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: یکی از ویژگی‌های اسلام در این مورد این است که فرهنگ اسلامی را با سنت‌های ایرانی در هم آمیخت و این جشن بزرگ را ماندگارتر و معنوی‌تر کرد.
وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان نیز بر کسب آمادگی بر استفاده هر چه بیشتر از فیوضات و فرصت‌های کم‌نظیر آن در مسیر عبودیت، استغفار و کمک به مستمندان و نیازمندان تاکید کرد.
حسینی بوشهری با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان حرمت بسیار خاصی دارد و همه به‌ویژه مسافران نوروزی در حفظ حرمت این ماه عزیز توجه کافی داشته باشند.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به مساله شعار سال، گفت: به‌رغم اتفاقات خوبی که در خصوص تولید، اشتغال و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام‌گرفته هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.
وی با انتقاد از وجود موانع در مسیر تولید، اضافه کرد: باوجود همه اقدامات انجام‌شده هنوز افراد و قوانینی هستند که به تولید ضربه زده و تولیدکنندگان را فراری و ناامید می‌کنند.
امام‌جمعه قم همچنین با اشاره به اغتشاشات کشور گفت: دشمن در این حوادث با تمام قوا و امکانات خود به میدان آمد؛ اما به فضل خدا، هدایت های رهبر معظم انقلاب و هوشیاری دستگاه‌های ذی‌ربط فضای ترسیم‌شده دشمن‌رو به افول رفت اما باید مراقب برنامه‌های آینده دشمنان باشیم.
وی اظهار داشت: طی سالی که گذشته مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن و ۱۳ آبان حماسه دیگری را آفریده و رعب و هراس دیگری در دل دشمنان به وجود آوردند.
حسینی بوشهری ادامه داد: ۲۲ بهمن ثابت کرد که مردم باوجود اینکه نسبت به حل مشکلات معیشتی و اقتصادی دغدغه و مطالبه واقعی دارند اما این سبب نمی‌شود که آن‌ها انقلاب خود را تنها بگذارند.
وی همچنین ثمرات ایمان و تقوا را موردتوجه قرار داد و گفت: رعایت تقوای الهی در دنیا و آخرت برای انسان دارای ثمرات و نعمت‌های فراوانی است.
وی عوامل سعادت و شقاوت انسان را مورد اشاره قرار داد و افزود: ایمان و عمل صالح، پایبندی به احکام و حدود الهی، وفاداشتن به عهد و امانت‌داری، صداقت و پشیمانی از گناهان از عوامل مهم در سعادت است.
حسینی بوشهری با اشاره به‌ضرورت حساسیت در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی نیز خاطرنشان کرد: همه در برابر ناهنجاری‌ها وظیفه‌دارند و لازم است مردم بااحساس مسئولیت نسبت به‌ضرورت فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشند، چراکه نمی‌توان در برابر جولان منکرات بی‌تفاوت بود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgtw9q.ak9q74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما