تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب : 11366
کارشناس هواشناسی قم:

قم بارانی می‌شود

کارشناس هواشناسی قم گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، از اواخر وقت امشب شاهد بارش باران به شکل رگباری در استان خواهیم بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری

از امروز عصر با ورود سامانه بارشی به استان شاهد بروز ناپایداری‌هایی به شکل وزش باد نسبتا شدید و افزایش ابر خواهیم بود.
وی اضافه کرد: از اواخر وقت امشب فعالیت بارشی این سامانه استان را در برمی‌گیرد؛ فردا نیز آسمان نیمه‌ابری تا ابری و در برخی ساعات همراه با رگبار باران، رعدوبرق و در ساعات عصر وزش باد شدید با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
وی با بیان این‌که از اوایل فردا شب این سامانه به‌تدریج از استان خارج می‌شود، ادامه داد: جمعه نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
به گفته قاضی، فردا به‌صورت موقت دمای هوا کاهش می‌یابد، اما از روز جمعه مجددا روند افزایش تدریجی دما آغاز خواهد شد.
وی گفت: شنبه و یکشنبه هفته آینده آسمان صاف همراه با وزش باد و دوشنبه افزایش ابر را در پیش رو داریم و اواخر وقت دوشنبه شاهد باران رگباری خواهیم بود.
در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcg3w9q.ak9q34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما