تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : 11352
امسال آخرین شب چهارشنبه سال با همراهی مردم فهیم استان قم با جوی بسیار آرام‌تر نسبت به سال‌های گذشته رقم خورد، به‌طوری که تعداد مصدومان حوادث در مقایسه با سال‌های گذشته ناچیز بود و از مناطق مختلف استان به‌ویژه مناطق آسیب‌زا کمترین میزان خسارت جانی و مالی گزارش شد.
مصدومیت ۱۸ نفر و دستگیری ۱۲ اخلال‌گر نظم عمومی همزمان با چهارشنبه سوری در قم
رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی قم در خصوص اقدامات انتظامی بامداد چهارشنبه به خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فوری ، گفت: در شب چهارشنبه آخر سال ۱۲ اخلال‌گر نظم عمومی دستگیر شدند و طی هفته‌های گذشته ۲۰۰ کیلو مواد محترقه و منفجره در این استان کشف شد.
سرهنگ مرادحسین جعفریان افزود: در راستای پیشگیری از آسیب‌ها و تهدیداتی که می‌توانست در شب چهارشنبه آخر سال در استان قم صورت پذیرد، کنترل مناطق آسیب‌زا با هماهنگی سازمان‌ها و دستگاه‌های خدماتی، امدادرسان و سیستم قضایی، بسیج و سپاه در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر، اقدامات فرهنگی از جمله آموزش همگانی و تنویر افکار عمومی در رسانه‌ها، صداوسیما و فضای مجازی باعث شد شاهد وضعیت خوبی در مقایسه با سال‌های گذشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه امشب قم جو بسیار آرامی را در مقایسه با فضاسازی دشمن برای شب چهارشنبه آخر سال سپری کرد، ادامه داد: شاهد وضعیت مطلوب با ضریب امنیتی بالا به‌ویژه در مناطقی که طی سال‌های گذشته بیشترین ناامنی را داشتند، هستیم و امیدواریم شاهد اتفاقات ناگوار برای همشهریان نباشیم.
جعفریان تصریح کرد: نمونه بارز این مساله، آمار کشته‌ها بود که در مقایسه با سال گذشته تاکنون فردی به‌واسطه اقدامات چهارشنبه آخر سال در استان قم جان نباخته است و فقط تعدادی مصدوم بر اثر بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری به‌صورت سطحی مصدوم و برای مداوا به بیمارستان‌های سطح شهر اعزام شدند.
وی بیان کرد: ۱۲ نفر از افرادی که مخل نظم و امنیت عمومی بودند برابر هماهنگی‌های قبلی با سیستم قضایی استان، دستگیر شدند و در کنار دستگیری این افراد، مجموعه انتظامی استان توزیع‌کننده‌های مواد منفجره و محترقه را نیز دستگیر و مقادیری مواد محترقه و منفجره کشف کرد.
وی افزود: طی هفته‌های گذشته بالغ بر ۲۰۰ کیلو انواع مواد محترقه کشف شد و افراد مرتبط با این مساله برای پیگرد قضایی تحویل مراجع قانونی شدند.
به گفته رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی قم، روز گذشته نیز ۳۹ کیلو انواع مواد محترقه و منفجره توسط مجموعه انتظامی کشف شد که نشان می‌دهد اقدامات انتظامی به‌موقع می‌تواند در راستای احاطه، رصد و کنترل فعالیت اخلال‌گران نظم و امنیت موثر باشد.
وی خاطرنشان کرد: از خسارت به اموال عمومی گزارش خاصی نشده و فقط خسارت جزیی به چند دستگاه آمبولانس ۱۱۵ وارد شده است که در مقایسه با سال‌های گذشته ناچیز است.
۱۴ مصدوم حوادث چهارشنبه‌سوری در بیمارستان‌های قم بستری هستند
معاون فنی و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم نیز بامداد چهارشنبه در زمینه تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری، گفت: از ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته تا ۲۲:۳۰ دیشب، ۲۱۰ ماموریت توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ انجام شده است که ۱۵ ماموریت مربوط به حوادث چهارشنبه‌سوری بوده است.
جلیل گودرزی فر افزود: در ماموریت های مربوط به چهارشنبه‌سوری، تاکنون ۱۸ نفر مصدوم و از این تعداد ۱۴ نفر با درجات مختلف سوختگی توسط اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند و تحت مداوا هستند.
به گفته وی، حال یکی از مصدومان که در بیمارستان بستری است، وخیم گزارش شده است.
وی با تشریح یکی از این حوادث، اضافه کرد: عصر امروز انفجار کیف‌دستی حاوی مواد محترقه در یکی از مناطق این استان، باعث سوختگی و مصدومیت سه برادر شد.
گودرزی فر ادامه داد: این حادثه که ساعت ۱۷:۰۱ به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد، نیروهای این سازمان بلافاصله به محل اعزام شدند.
وی خاطرنشان کرد: در این حادثه که در ساختمانی واقع در خیابان بعثت رخ داد، سه برادر به‌شدت مصدوم شدند که یکی از آن‌ها دچار ۹۰ درصد سوختگی شده است.
به گفته وی، از منزلی که بخشی از آن بر اثر شدت انفجار مواد محترقه تخریب شده بود، سه برادر حادثه‌دیده ۲۰، ۱۴ و ۱۰ ساله خارج و تحویل نیروهای اورژانس شدند.
پرتاب نارنجک دستی به ۳ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ قم
معاون مرکز اورژانس ۱۱۵ قم گفت: عده‌ای با پرتاب نارنجک دستی به سه دستگاه خودرو اورژانس ۱۱۵، به این وسایل خدمات رسان آسیب رساندند.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcb5fb8.rhb8spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما