تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۳
کد مطلب : 11349
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از آماده‌باش نیروها و امکانات شهرداری در چهارشنبه آخر سال خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اقدامات چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: مناطق هشتگانه و سازمان‌های تابعه امروز سه‌شنبه با استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات لازم ازجمله واترجت، خاور کمپرسی و کپسول‌های آتش‌نشانی و تانکرهای آب مستقر در نواحی  به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.
به گفته وی، برای جلوگیری از رفع مخاطرات ناشی از آتش‌افروزی و زباله‌سوزی در شب چهارشنبه، تمامی مواد اشتعال‌زا ازجمله زباله‌های حجیم، شاخه‌های خشک درختان، لاستیک‌های فرسوده و مخازن موقت پسماند پلاستیکی از سطح مناطق جمع‌آوری‌شده است.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به آماده‌باش نیروهای سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال ابراز کرد: در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر، ایستگاه‌های 24گانه آتش‎نشانی در قالب اکیپ‎های خودرویی به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‎نشانی و موتورسیکلت‌های مجهز به سیستم EFT آماده خدمات‎رسانی در مواقع ضروری هستند.
وی با تأکید بر اینکه کلیه امکانات و نیروهای شهرداری بر حسب وظایف ذاتی خود برای پیشگیری و مهار حوادث احتمالی و امدادرسانی در شب چهارشنبه‌سوری بسیج شده‌اند، اذعان کرد: امیدواریم تا با رعایت مسائل ایمنی، هیچ‌گونه اتفاق تلخی را در شب چهارشنبه‌سوری شاهد نباشیم؛ همچنین از شهروندان می‌خواهیم تا هشدارهای لازم را جدی گرفته و از تردد غیرضروری و اقدامات پرخطر پرهیز نمایند.
میرهادی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده، پس از پایان برنامه‌های چهارشنبه آخر سال و رفع خطرات احتمالی برای پرسنل، عوامل خدمات شهری بلافاصله نسبت به پاکسازی و شستشوی کامل محیط و نظافت معابر اصلی اقدام خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه نقش اصلی مدیریت در کاهش حوادث این روز را شهروندان بر عهده دارند ادامه داد: ازجمله آن جلوگیری از رفتارها و حرکات پرخطر فرزندانشان است تا خدای‌ناکرده یک‌لحظه غفلت موجب یک عمر پشیمانی نگردد.
مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم از آمادگی همه‌جانبه و مستمر شهرداری در خصوص همکاری با پلیس راهور و نیروی انتظامی با استقرار امکانات و ماشین‌آلات موردنیاز در جهت پاکسازی مسیر و تنظیف محیط شهری و جمع‌آوری پسماند صنوف و لاستیک‌های فرسوده و رهاشده در سطح شهر خبر داد.
وی همچنین به فعالیت اکیپ‏های مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری با همکاری مناطق هشتگانه در راستای کنترل و ابلاغ به متصدیان آپاراتی‌ها و صنوف پر زباله، جهت جمع‌آوری لاستیک‌های فرسوده و پسماندهای قابل اشتعال اشاره کرد.
میرهادی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه 137 به‌صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارش‌های مردمی باشد تا  به‌سرعت نسبت به حوادث احتمالی پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchwxnz.23nzkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما