تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب : 11335
استاندار قم با بیان اینکه با پیگیری‌هایی که از دولت شد، اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای پشتیبانی طرح‌های بازآفرینی شهری اختصاص یافت، گفت: این اراضی برای ۱۰ محله قم ازجمله چهل اختران، دروازه ری، قبرستان نو، میدان مطهری و غیره در نظر گرفته‌شده است.
اختصاص اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای توسعه ۱۰ محله قدیمی قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری از روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در دیدار مردمی و چهره به چهره با اهالی محله چهل اختران، با اشاره به تلاش‌های دستگاه‌های مختلف برای تعیین تکلیف و ساماندهی این محله شهری، اظهار داشت: این موضوع اقدامی مهم و تأثیرگذار برای شهر است.
وی گفت: در حال حاضر قرارداد پنج پروژه نهایی شده و مراحل اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.
استاندار قم با بیان اینکه نبود منابع و افزایش قیمت‌ها در گذشته سبب بلاتکلیفی پروژه ساماندهی چهل اختران شده بود، ابراز کرد: با همکاری بین دستگاهی، طرح ساماندهی محله چهل اختران باید تا پایان فروردین نهایی و روند اجرایی آن آغاز شود.
وی با درخواست برای تعیین کامل نظام مسائل این محله ازجمله مسائل فرهنگی، تجاری، خدماتی و غیره یادآور شد: پروژه ساماندهی چهل اختران دغدغه چندساله بوده و خوشبختانه تعیین تکلیف آن با سرعت در حال انجام است.
شاهچراغی مسائل اجرایی پروژه را زمان‌بر برشمرد و اضافه کرد: امیدواریم با همکاری اهالی محل، تملکات که مهم‌ترین و سخت‌ترین اقدام بوده به‌سرعت انجام شود.
وی از حل مشکلات بافت تاریخی شهر قم خبر داد و اضافه کرد: این طرح نیز نیاز به مصوبات در سطح ملی داشته که امیدواریم هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف و مشکلات مردم رفع شود.
بیش از ۱۵۰۰ هکتار از مساحت ۱۳ هزار هکتاری شهر قم در بافت فرسوده قرار دارد که جمعیتی بالغ بر ۳۷۰ هزار نفر از مردم شهر را در خود جای داده است. همچنین در شهر قم حدود ۲ هزار و ۱۶ هکتار سکونتگاه غیر رسمی وجود دارد که شامل ۱۵ محله می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdccp1qs.2bqs18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما