کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس اداره امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه(س):

امسال ۶۵ هزار و ۶۰۰ زائر بین‌المللی به زیارت حرم بانوی کرامت مشرف شدند

23 اسفند 1401 ساعت 12:23

رییس اداره امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه(س)گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۶۵ هزار و ۶۰۰ زائر بین‌المللی از ۵۰ کشور جهان به زیارت حرم کریمه اهل‌بیت(س) مشرف شدند.


کمال ثریا اردکانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، افزود: آمار زائران بین‌المللی حرم مطهر چندین برابر هست و آمار ذکر شده تعداد زائرانی هستند که به دفاتر بین‌الملل مراجعه کرده‌اند و از خدمات امور بین‌الملل بهره‌مند شدند.

به گفته وی، پاکستان،‌ هندوستان، عراق، آذربایجان، لبنان، بحرین، نیجریه، ترکیه و سوریه ۹ کشوری هستند که بیشترین زائر مسلمان را به خود اختصاص دادند.
وی با اشاره به برنامه حرم مطهر در حوزه زائران بین‌المللی، گفت: برای زائران مسلمان غیرایرانی مراسم‌های کاروانی و روزانه به فراخور مناسبت‌ها به زبان‌های عربی، اردو و آذری برگزار و آیین‌های ویژه‌ای نیز در ماه‌هایی از جمله رمضان، محرم و صفر برای این گروه از زائران تدارک دیده می‌شود.
اردکانی با اشاره به برگزاری تورهای حرم شناسی برای زائران غیرایرانی، اضافه کرد: کارشناسان این برنامه را به زبان زائران بین‌المللی و در قالب گروه‌هایی برگزار می‌کنند و در این راستا مقابر علمای مدفون در حرم با عنوان ستارگان حرم، مکان‌های تاریخی، رواق‌ها، صحن‌ها، موزه و سایر قسمت‌های این مکان مقدس برای زائران توضیح داده می‌شود.
وی ادامه داد: برای این گروه از زائران نشست‌های روزانه، حلقه‌های معرفتی، پاسخگویی به سوالات شرعی، دینی و اعتقادی، مشاوره و ارائه متبرکات حرم مطهر به زائران در دفتر بین‌المللی حرم مطهر دایر است.
به گفته وی، در مناسبت‌های خاص برای کودک و نوجوان و همچنین بانوان به زبان اردو و عربی برنامه‌هایی تعریف شده که برگزار می‌شود.
 

انتهای خبر/


کد مطلب: 11333

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/11333/امسال-۶۵-هزار-۶۰۰-زائر-بین-المللی-زیارت-حرم-بانوی-کرامت-مشرف-شدند

قم فوری
  https://www.qomefori.ir