تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۵۵
کد مطلب : 11331
سخنگوی کنگره شهدای روستای فردو قم از برگزاری اولین کنگره شهدای روستایی با عنوان"وصال" شهدا و امام زمان(عج"»در سال آینده خبر داد.
اولین جشنواره کنگره شهدای روستایی برگزار می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  علی واحدی در «نشست خبری تشریح برنامه های اولین جشنواره کنگره روستایی شهدای فردو با عنوان"وصال" شهدا و امام زمان(عج"» که در سالن جلسات خبرگزاری حوزه برگزار شد، گفت: بعد از برگزاری ۳۲ یادواره شهدا، تصمیم گرفته شد که اولین کنگره روستایی شهدا را با محوریت شهدای فردو برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه کنگره در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، جهادی و ... برگزار می‌شود، ادامه داد: برنامه محفل وصال یکی از برنامه های فرهنگی بود که با محوریت شهدا و امام زمان (عج) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد که بعد از آن تصمیم گرفته شد جشنواره هنری آن نیز برگزار شود.
دبیر جشنواره اظهار کرد: جشنواره وصال در قالب‌های فیلم، عکس، پادکست، مستند، داستان و رمان، شعر و نثر ادبی، موشن گرافی، کتاب نوشته، مقالات کوتاه و بلند، دل نوشته و نقاشی و در موضوعات امام زمان (عج)، شهدا، مهدویت، انتظار، شهادت و شهدای فردو برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ است، بیان کرد: علاقه مندان می‌توانند فایل، متن یا تصویر آثار خود را همراه بانام و نام خانوادگی به شماره ۰۹۱۲۴۵۱۳۳۱۰ و ۰۹۳۳۵۲۹۸۳۹۲ و یا به آدرس بلوار شهید کریمی، خیابان نظام پزشکی، کوچه ۷، پلاک ۷، واحد سه ارسال کنند.
سخنگوی کنگره شهدای روستای فردو قم با اشاره به اینکه علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال Fordoir در پیام رسان ایتا مراجعه کنند، اضافه کرد: جشنواره هم‌زمان با برگزاری کنگره شهدای فردو در اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و به برگزیدگان جوایز نفیسی تقدیم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه روستای فردو ۱۲۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که نسبت به جمعیتی که این روستا دارد سرآمد است، اضافه کرد: این شهدا در مقاطع زمانی مختلف تقدیم انقلاب اسلامی شده است و شهید امنیت، شهید مدافع حرم، شهید موشکی، شهدای قبل از انقلاب از جمله شهدای روستای فردو هستند.
واحدی با بیان اینکه ۱۹ شهید دانش‌آموز، ۱۸ شهید دو برادر، یک شهید سه برادری، سه شهید تک پسر و ۹ سردار شهید از جمله شهدای روستای فردو هستند، ادامه داد: شهیدان جعفر حیدریان، محمد اویسی، الیاس فضل الهی، علیرضا محمدی، جواد احمدیان، پاکیزه، جعفری منش و غلامعلی محمدی، ۹ شهید سردار روستای فردو هستند.
وی با اشاره به حضور سه شهید گمنام در این روستا اظهار کرد. روستا ۳۵ رزمنده مقاومت نیز دارد. نیت شده است که به نیت ۱۲۵ شهیدی که در روستای فردو وجود دارند ۱۲۵ خدمت صورت بگیرد.


انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcizpaz.t1azp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما