تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب : 11322
حفظ باغات اولویت اصلی مدیریت شهری قم است/همکاری سازمان پارک‌ها برای حفظ وضع موجود باغات تا اتمام تملکات
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی اصفهانیان‌مقدم در حاشیه برگزاری جشن درختکاری و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم بوستان جنگلی مقداد، در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار داشت: این بوستان به مساحت 11 هکتار احداث‌شده و با تمهیدات لازم و با محوریت سازمان پارک‌ها، کاشت درختان مثمر و گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز، ارتقای کیفیت محیط‌زیست و افزایش سرانه فضای سبز شهری یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها در حوزه خدمات شهری است، افزود: همچنین با حفظ باغات می‌توانیم به کنترل آلاینده‌های زیست‌محیطی و ریزگردها که از دغدغه‌های مدیریت شهری و کلان‌شهرها بوده، کمک کنیم و از طریق کاشت نهال و توسعه فضای سبز، محیط‌زیست را بهبود ببخشیم.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم عنوان کرد: افزایش بوستان‌ها در مناطق 8 گانه و حفظ باغات از موضوعات مهمی است که سعی شده با تعامل از طریق مالکین به حفظ باغات و یا مشارکت با شهرداری و یا موضوعات مرتبط با تملک به آن بپردازیم.
وی با بیان اینکه آنچه در مدیریت شهری حائز اهمیت بوده حفظ باغات است اذعان کرد: از طریق مبادی قانونی ازجمله کمیسیون ماده 7 با تمام جدیت دنبال این هستیم که باغات باقی‌مانده در سطح مناطق 8 گانه را تملک کنیم.
اصفهانیان مقدم با تأکید بر اینکه حفظ باغات قم، اولویت اصلی مدیریت شهری است خاطرنشان کرد: همچنین با محوریت متولیان و مالکین با حفظ حقوقشان، مباحث مربوط به حفظ باغات و درختان و حتی مشارکت سازمان پارک‌ها با در اختیار نهادن آب موردنیاز و نگهداری درختان و تأمین سم به حفظ باغات بپردازیم.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcirpaz.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما