کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بنیاد شهید قم:

فضای مجازی موثرترین ابزار برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است

22 اسفند 1401 ساعت 12:53

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با تاکید بر اهمیت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید گفت: با توجه به علاقه نسل جوان به فضای مجازی، باید از این ابزار موثر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه استفاده کنیم‌.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت‌الاسلام حسن هنرمند  با اشاره به روز بزرگداشت شهیدان اظهار داشت: حضرت امام(ره) در ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۵۸ فرمان تاسیس بنیاد شهید را صادر کرد، که البته آن موقع به عنوان بنیاد شهید انقلاب اسلامی مطرح بود.
وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی بعدها پیرو مصوبه‌ای این روز را روز بزرگداشت شهیدان نیز قرار داد.
مدیرکل بنیاد شهید قم خاطرنشان کرد: در سالروز شکل‌گیری بنیاد شهید، در استان‌های مختلف برنامه‌های متنوعی برنامه‌ریزی شده، ما هم به تبعیت از سایر استان‌ها در قم برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ایم.
هنرمند با ذکر این نکته که برنامه‌های روز بزرگداشت شهیدان، از هجدهم اسفندماه آغاز شده است بیان داشت: برپایی میز خدمت در مصلای قدس و محل اقامه نماز جمعه، همچنین قدردانی از دست‌اندرکاران یادواره‌های شهیدان در مناطق، محله‌ها و روستاهای مختلف استان بخشی از این برنامه‌ها بوده است.
وی افزود: در هر یک از محله‌های شهر، خانواده شهیدان که در آن محله سکونت دارند، طی آیینی در مساجد مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
هنرمند، دیدار با خانواده معظم شهیدان را مورد توجه قرار داد و گفت: طبق تاکید استاندار، خانواده‌ها شهیدان که در دستگاه‌های گوناگون شاغل هستند، نیز تجلیل می‌شوند.
وی با اشاره به گلباران و عطرافشانی مزار مطهر شهیدان یادآور شد: ارج نهادن به خدمات کارکنان ایثارگر بنیاد شهید استان نیز جزو برنامه‌هایی بود که انجام شد.
مدیرکل بنیاد شهید قم در بخشی از سخنان خود در پاسخ به این سوال که از چه طریقی می‌توانیم از ظرفیت روز شهید برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان امروزی استفاده کنیم گفت: با توجه به علاقه جوانان به فضای مجازی، این فضا همچنین سایت‌های وابسته به خبرگزاری‌ها و صداوسیما کارآمدترین شیوه و ابزار برای منتقل کردن فرهنگ غنی ایثار و شهادت به شمار می‌آید.
وی با اشاره به برخی برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مدارس به مناسب روز شهید تصریح کرد: برگزاری یادواره شهیدان آموزش و پرورش استان در مجتمع فرهنگی امام(ره) گلزار شهیدان علی بن جعفر(ع)، از جمله این برنامه‌هایی است که برگزار شد، در این برنامه، دانش‌آموزان برنامه‌ریز بودند و کار سنگین و بزرگ اجرا را انجام دادند.
هنرمند افزود: نظیر این برنامه‌ها که برای دانش‌آموزان بسیار راهگشا و کارساز است، می‌تواند در صبحگاه‌های دانش‌آموزی با قرائت وصایای شهیدان و بیان زندگینامه شهدا تداوم پیدا کند.
مدیرکل بنیاد شهید قم گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، ستادهای شاهد هر کدام از مجموعه‌های آموزشی مانند آموزش‌وپرورش و آموزش عالی ویژه برنامه‌هایی را برای روز بزرگداشت شهید خواهند داشت، از این رو تلاش مدیران دستگاه‌های فرهنگی و همه مراکزی که در این زمینه اهتمام خاصی دارند، شایسته تقدیر است.
وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تعداد جامعه ایثارگری استان قم اظهار کرد: در قم ۶ هزار و ۹۰ شهید، ۱۲ هزار جانباز و یک هزار آزاده داریم، که همراه با خانواده‌های آنها جامعه‌ای ۱۲۰ هزار نفری را تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه به دلیل مهاجرپذیر بودن و بافت مذهبی قم، این استان پذیرای پنج‌هزار تَن از شهیدان، ایثارگران و آزادگان از استان‌های دیگر است افزود: متدینان نظر خاصی به قم دارند و جامعه ایثارگری نیز که از قشر انقلابی و مذهبی هستند، از اطراف کشور در این استان حضور دارند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 11318

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/11318/فضای-مجازی-موثرترین-ابزار-انتقال-فرهنگ-ایثار-شهادت

قم فوری
  https://www.qomefori.ir