تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : 11256
قم فوری گزارش می‌دهد؛

خیرینی که زندگی می‌بخشند

در آستانه میلاد منجی عالم بشریت چه اتفاقی می‌توانست کام بسیاری از خانواده‌هایی که از عزیزان خود قطع امید کرده بودند را شیرین کند.
خیرینی که زندگی می‌بخشند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آن هم افرادی که به دلیل یک غفلت، اشتباه یا هر چیز دیگری از جامعه طرد شده و به‌نوعی به آخر خط رسیده بودند؛ اما در تمامی مسیرهایی که به پایان می‌رسند همواره پروردگار متعال روزنه‌هایی را برای برگشت و زندگی دوباره گذاشته است.
روزنه‌هایی که خداوند از طریق افرادی نیک، خوشنام و خوش‌قلب ایجاد می‌کند تا دوباره به خیلی از انسان‌ها طعم لذت زندگی سالم را بچشاند.

دیروز یکی از این اتفاقات خوب رقم خورد و با افتتاح واحد کاردرمانی و اشتغال مرکز درمان، نگهداری و کاهش آسیب ماده ۱۶ استان قم بسیاری از افراد درگیر در دامان اعتیاد علاوه بر بهبودی مشغول به کار هم شدند.

خیرین بازوان توانمند بهزیستی در توانمندسازی و اشتغال مددجویان هستند


سید صادق میره‌ای در حاشیه مراسم افتتاح واحد کاردرمانی و اشتغال مرکز درمان و نگهداری و کاهش آسیب ماده ۱۶ استان قم که در مرکز نگهداری قمرود برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: توانمندسازی مددجویان همواره به‌عنوان یک هدف اصلی در سازمان بهزیستی دنبال می‌شود.
وی ادامه داد:  در سازمان بهزیستی استان قم ۳۴ هزار نفر در گروه‌های مختلف را تحت پوشش داریم و در این میان یکی از بازوهای اصلی ما برای توانمندسازی مددجویان خیرین هستند که در قم همواره فعال بوده‌اند.
میره ای ابراز داشت: در سال گذشته مبلغی بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان از سوی خیرین به مددجویان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم کمک شده است.
وی با بیان این که اشتعال افراد تحت پوشش یکی دیگر از برنامه‌های محوری بهزیستی است، تأکید کرد: در سال جاری بیش از ۵۰۰ نفر از معتادان بهبودیافته را به بانک‌ها معرفی کردیم تا تسهیلات لازم را دریافت کنند.
میره ای به افتتاح واحد کاردرمانی و اشتغال مرکز درمان و نگهداری و کاهش آسیب ماده ۱۶ استان قم اشاره کرد و  ابراز داشت: این مرکز در طی یک سال آینده خدمات مددکاری و روان‌شناسی را خواهیم داشت تا افراد بهبودیافته از دام اعتیاد آرام‌آرام به آغوش خانواده و جامعه برگردند.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان قم  خاطرنشان کرد: این مرکز با حمایت‌های آقای شهناززاده راه‌اندازی شده است که باید از ایشان و سایر خیرین استان کمال تقدیر و تشکر خودم را بیان کنم.

احداث واحدهای کاردرمانی و اشتغال صدقه جاری است


هادی میرزایی در حاشیه آیین افتتاح واحد کاردرمانی و اشتغال مرکز درمان و نگهداری و کاهش آسیب ماده ۱۶ استان قم که در مرکز نگهداری قمرود برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن گرامیداشت ایام نیمه شعبان اظهار داشت: افتتاح و راه‌اندازی این‌گونه مراکز یک صدقه جاری و دائمی برای فرد خیر است.
وی ادامه داد: قطعاً نیاز است که این‌گونه اقدامات و کارها در سطح استان بیش‌ازپیش در استان اجرایی شود.
میرزایی تأکید کرد: برنامه‌های این شکلی می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود افراد درگیر با اعتیاد نتیجه‌بخش باشد.

اشتغال مستقیم ۳۰ نفر از بهبودیافتگان اعتیاد در کارگاه اشتغال و حرفه‌آموزی



سعید تافته مدیر اجرایی مؤسسه خیریه حامیان و کمپ ماده ۱۶ نیز در گفتگو با خبرنگار ما کارگاه اشتغال و حرفه‌آموزی بهبودیافتگان ماده ۱۶ استان قم به نام شهید علی شهناززاده مزین شده است.
وی ادامه داد: خود خیر که تأمین اعتبار این پروژه را کرده شرکت تولیدی آریا گرانول است که یکی از خطوط تولیدی را در کنار این مرکز درمان و نگهداری افتتاح کرده است.
تافته ابراز داشت: میزان اعتبار این پروژه بالای ۷ میلیارد تومان است که در دوفاز اول و دوم به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی بیان داشت: فاز اول هم زمان با میلاد منجی عالم بشریت دیروز به بهره‌برداری رسید و ۳۰ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار شدند.

مدیر اجرایی مؤسسه خیریه حامیان و کمپ ماده ۱۶ تصریح کرد: یکی از خلأهایی که در زمینه تولید کفش وجود دارد عدم وجود خیاط ماهر در این حرفه است که ما با آموزش بهبودیافتگان این خلأ را پر کردیم.


انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcepw8z.jh8zni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما