تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : 10993
فتح خیبر از پر برکت‌ترین نعمات خدا بود اما در همین رو ز فتح، جناب جعفر برادر امیرالمؤمنین (ع) نیز بعد از ۱۵ سال تبلیغ، از حبشه آمد.
جهاد تبیین؛ هم‌تراز فتح خیبر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری در میان نبردهاى پیامبر اسلام(ص)، نبرد «خیبر» از اهمّیت ویژه‌اى برخوردار است؛ زیرا در این کارزار، اصلی‌ترین و پیچیده‌ترین دشمن اسلام یعنی جریان یهود، از سپاه اسلام شکست بسیار سنگینی خورد و به‌دنبال آن مرکز اصلى توطئه این جریان معاند و کینه‌توز، متلاشى شد.
وجود مبارک امیرالمؤمنین علیه السلام، در این نبرد، جلوه‌اى شگفت داشت و نقش ایشان در این فتح عظیم، بى‌بدیل بود.
فتح خیبر از پر برکت‌ترین نعمات خدا بود اما در همین رو ز فتح، جناب جعفر برادر امیرالمؤمنین (ع) نیز بعد از ۱۵ سال تبلیغ، از حبشه آمد.
ورود وی به‌قدری بشارت‌آمیز بود که پیامبر (ص) فرمودند: «خداوند دو نعمت بزرگ به من داد و من نمی‌دانم از قدم جعفر خوشحال باشم و یا از فتح خیبر»
این سرور و خوشحالی پیامبر(ص)، گویای اهمیت کار فرهنگی و جهاد تبیین و روشنگری است. پس می‌شود که یک عالِم، یک فعال فرهنگی هم به اندازه فتوحاتی مثل فتح خیبر نزد امام زمان (عج) بی‌ارزد. عالِم به‌روز و فهمیده، کاری همانند فتح خیبر می‌کند؛ همان‌طور که جناب جعفر طیار، پانزده سال فهمید و فهماند لذا به اندازه فتح خیبر برای اسلام مفید بود.
پیامبر(ص) به میمنت فتح فرهنگی جناب جعفر طیار، اکسیری معنوی به وی هدیه دادند که امروزه ما آن را به «نماز جعفر طیار» می‌شناسیم.
حجت الاسلام غروی امام جمعه سلفچگان


انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbf9b8.rhbg9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما