کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده انتظامی استان قم خبرداد؛

کلاهبرداری ۷۳۰ میلیارد ریالی کشف و شرکای شرکت صوری دستگیر شدند

17 بهمن 1401 ساعت 18:44

فرمانده انتظامی استان از انهدام باند ۵ نفره که در قالب شرکت صوری از ۲۱۴ نفر ۷۳۰میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سردار سید محمود میرفیضی امروز یکشنبه ۱۶ بهمن‌ماه طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در پی شکایت از یک شرکت که مدعی بود در امور ساخت پروژه‌های مسکن و جاده و صادرات و واردات مواد اولیه کارخانه هاست و اقدام به کلاهبرداری از۲۱۴ نفراز سرمایه گذاران به مبلغ ۷۳۰ میلیارد ریال کرده است، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.
وی افزود: شرکت مذکور برای اقدامات مجرمانه خود؛ از بین افرادی که معمولا از موضوعات اقتصادی بی اطلاع بوده و به راحتی می‌توان اعتماد شان را جلب کرد، اقدام به تبلیغ کرده و در ابتدای شروع به کار نیز سوددهی خوبی به مالباختگان داشته تا اعتماد آنان را جلب کند و اسنادی از سهام‌های بورسی جعل و چاپ و در بین مال باختگان توزیع شده بود که عملا فاقد هرگونه ارزش مالی بود.
فرمانده انتظامی استان قم افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با به کارگیری یکسری اقدامات فنی، متهمان را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه و حین خروج از کشور دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرارهای مناسب روانه زندان شدند.
سردار میرفیضی ضمن توصیه به شهروندان عزیز مبنی بر آشنایی با قوانین و جرایم و ترفندهای کلاهبرداران گفت: از آنجایی که بعضی از اقشار جامعه اطلاعات قانونی، اجتماعی و اقتصادی کمتری در برخی از مسائل و موضوعات دارند، لازم است در هرگونه مشارکتی از معاضدت حقوقی بهره بگیرند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 10956

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/10956/کلاهبرداری-۷۳۰-میلیارد-ریالی-کشف-شرکای-شرکت-صوری-دستگیر-شدند

قم فوری
  https://www.qomefori.ir