کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم:

عملکرد شهرداری قم در حوزه ترافیک پیشرفت نداشته‌است

16 بهمن 1401 ساعت 21:17

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: با وجود ثبات در مدیریت شهری قم، پس از گذشت شش سال متاسفانه درحوزه ترافیک شاهد عملکرد مثبتی در مقایسه با سایرحوزه‌ها نیستیم.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حسین صابری روز یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به شکایت‌های متعدد مردمی درخصوص گره‌های ترافیکی درسطح شهر قم، افزود: توسعه ناموزون و ناپایدار شهری در نهایت موجب بروز مشکلات جدی درحمل و نقل خواهد شد، در این فرآیند توجه به هوشمندسازی و استفاده از ابزارهای نوین یکی از راهکارهای اثرگذار در برون رفت از این وضعیت خواهد بود.
وی به این نکته اشاره کرد که درخصوص هوشمندسازی نیز همچنان با وضعیت مطلوب فاصله داریم.
وی ادامه داد: شهر قم به دلیل عدم توسعه درست درسنوات گذشته و تغییرات شهری که در یک دهه گذشته در آن شکل گرفته‌است، در زمان حاضر دچار مشکلات عدیده‌ای در زمینه ترافیکی و عبور و مرور شده‌است.
صابری افزود: متاسفانه معابر و خیابان های موجود، حتی بافت‌های که در سنوات نزدیک تفکیک و امکان ساخت در آن میسر شده‌ بسیار کم  است و  این در حالی است که در این مکان‌ها شاهد بلندمرتبه سازی هستیم .
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نارضایتی‌های مردم در خصوص ترافیک متعدد در مکان‌های مختلف شهری اظهار داشت: در زمان حاضر حجم بالایی از درخواست و مراجعات از مسیرهای مختلف، گله‌مندی از وضعیت ترافیکی شهر است.
صابری با اشاره به اینکه نیازسنجی‌های انجام شده در انجام پروژه‌ها طبق اعلام شهردار براساس اهتمام بر آرامش ترافیکی است، افزود: با وجود وعده‌های شهردار بر تسریع در انجام پروژه‌ها، جلب رضایت شهروندان و نظام مند نمودن فرآیندهای تصمیم‌گیر، شاهد این آرامش، حداقل در حوزه ترافیک نیستیم .
وی ادامه داد: نبود پارکینگ در سطح مرکز شهر و سایر نقاط پر ترافیک، نگاه آزمایشی در انتخاب و انتصاب مدیران این بخش، توجه نکردن به مدیران میانی و همراهی نکردن آنان و محدودیت‌هایی که گاه به دلیل بروکراسی اداری ایجاد شده‌، موج شدیدی از گله مندی را ایجاد کرده‌است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم در ادامه با اشاره به همراهی نکردن برخی نهادهای همسو در حوزه ترافیک اظهار داشت: در مواردی شاهد همراهی نکردن نهادهای متولی این حوزه با شهرداری هستیم که گاه با وجود پیگیری و مکاتبات انجام شده، اصرار بر انجام و همراهی نکردن، عطف به شکایات واصله جاری است.

انتهای خبر/


کد مطلب: 10947

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/10947/عملکرد-شهرداری-قم-حوزه-ترافیک-پیشرفت-نداشته-است

قم فوری
  https://www.qomefori.ir