کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قم در سالروز میلاد حضرت علی(ع) غرق در نور و سرور است

15 بهمن 1401 ساعت 21:44

شهر مقدس قم در سالروز میلاد خجسته و باسعادت مولی الموحدین، حضرت امیرالمومنین(ع) غرق در جشن و نور و سرور شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با چراغانی و آذین بندی مساجد، معابر و سر درب منازل و مغازه‌ها و برپایی آیین‌های جشن میلاد امام علی (ع) درجای جای قم، حال و هوای ویژه‌ای به این شهر داده‌اند.
حرم نورانی کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه(س) نیز به طرز باشکوهی آذین بندی شده و درحال حاضر هزاران تن از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارات(ع) از سراسر کشور با حضور در کنار مضجع شریف آن حضرت ضمن شرکت در آیین‌های جشن و سرور، این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک می‌گویند.
درهمین حال مراسم شب میلاد امام علی(ع)‌ شب گذشته با سخنرانی آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری و مولودی خوانی عباس حیدرزاده به همراه اجرای سرود در شبستان امام خمینی (ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد.
همچنین جشن میلاد امام اول شیعیان ویژه عرب زبانان امروز ساعت ۱۵ ویژه خواهران و ساعت ۱۹ با حضور خواهران و برادران در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) ترتیب خواهد یافت.
علاوه بر حرم مطهر در مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه مراسم‌های متنوع مولودی خوانی، سخنرانی و مسابقه‌های فرهنگی به اجرا گذاشته شده‌است.
مراسم جشن ولادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) دیشب با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بنیادی و مداحی آقایان و بزرگر در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
قم در سالروز میلاد حضرت علی(ع) غرق در نور و سرور است
در بیوت آیات عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز به همین مناسبت مجالس جشن ترتیب یافته و سخنرانان گوشه هایی از زندگانی حضرت امام علی(ع) را بیان می‌کنند.
مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برگزاری آیین های جشن و سرور ، نسبت به خاندان عصمت و طهارت (ع) ادای احترام کردند.
در بسیاری از نقاط شهر قم به همت گروه‌های متعدد مردمی، ایستگاه‌های صلواتی ایجاد شده‌است.

همچنین همزمان با سالروز میلاد مولود کعبه، حضرت امام علی(ع) و ایام الله دهه مبارک فجر ، اولین جشنواره مردمی "نشاط انقلابی" در بوستان ان طبقاتی "شهید زین الدین" واقع در بلوار شهید کریمی قم برگزار شد.
اجرای سرود ، نمایش عروسکی ، سخنرانی درخصوص جهاد تبیین ، مداحی ، مسابقه حضوری  و اجرای سرود سلام فرمانده از جمله برنامه‌های این جشنواره بود.
سیزدهم رجب سال سی عام الفیل انسانی پا به عرصه وجود گذاشت که با تولد خود بسیاری از مردم عصر خویش و بعد از آن را حیرت زده کرد، نوزادی که کعبه میزبان قدوم مبارکش به دنیای خاکی بود و این نشانه اکرام خداوند و فضیلت بی همتای حضرت علی(ع) است.
کنیه حضرت علی(ع)، ابوالحسن، ابوالحسین و ابوتراب و القاب ایشان مرتضی، حیدر، امیرالمؤمنین، اسدالله و وصی است، مادر ایشان فاطمه بنت اسد و پدرش ابوطالب عموی بزرگوار پیامبر (ص) بود.
حضرت علی(ع) پس از برگزیده شدن حضرت محمد(ص) به پیامبری، نخستین کسی بود که به اسلام ایمان آورد و پیامبری رسول اکرم(ص) را پذیرفت و ایشان را در دعوت همگانی به اسلام یاری کرد.
دوران خلافت حضرت علی(ع) در مدینه دوران تبلور اسلام واقعی، اجرای عدالت اسلامی، مبارزه با بدعت ها، از بین بردن تبعیض ها، برکناری حکمرانان نالایق، تقسیم عادلانه بیت المال و اجرای دقیق و درست سنت رسول الله(ص) بود.
در زمان خلافت حضرت علی(ع) جنگ های فراوانی از جمله صفین، جمل و نهروان رخ داد که هر یک پیامدهای خاصی به دنبال داشت.
با وجود فشارهای سیاسی داخلی، خارجی و وقوع جنگ های طاقت فرسا در طول پنج سال حکومت ایشان، حضرت علی(ع) خدمات ارزشمند و بی‌سابقه‌ای در تاریخ به جامعه اسلامی ارائه کرد.
آن حضرت سرانجام در سحرگاه نوزدهم رمضان سال ۴۰ هجری قمری، هنگام انجام فریضه الهی توسط ابن ملجم از گروه خوارج، از ناحیه سر مجروح شد و بعد از دو روز در بیست و یکم رمضان به شهادت رسید.

انتهای خبر/


کد مطلب: 10939

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/10939/قم-سالروز-میلاد-حضرت-علی-ع-غرق-نور-سرور

قم فوری
  https://www.qomefori.ir