کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

مسابقه‌های معارفی درصدد طرح معارف اهل بیت (ع) در مراسم های رسمی و دینی است

12 بهمن 1401 ساعت 10:17

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: باید حول محور معارف به دنبال تربیت واعظانی توانمند باشیم و به نظر می رسد جای طرح و بیان معارف و حکمت‌های صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در مساجد و امامزادگان و مراسم‌های رسمی و دینی خالی است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حمید مجیدی مهر در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه که در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه باید نسبت به انتشار معارف دینی در جامعه اهتمام بیشتری داشته باشیم گفت: مسابقه‌های معارفی درصدد پرکردن این خلا می‌باشد و مسابقات فرع بر اهداف بلند ما در این رویداد است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در عید مبعث در تهران خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ کشور در این دوره شرکت کرده‌اند، ۲ مرحله را پشت سرگذاشتند، در مرحله نهایی بهترین‌های دنیا به ایران خواهند آمد.
این مقام اوقاف کشور افزود: کلمه مسابقه، ماهیت خود را خواهد داشت، فقط یک نفر اول و یا دوم می‌شود، ولی لاجرم و ناگزیر است.
وی تاکید کرد: اگر به اهداف بلند این مسابقات فکر کنیم، خواهید دید که رتبه آخر نیز اول است، چون در این صحنه، آورده‌ای به‌دست می‌آورد که صحنه‌های مشابه دیگر برای او تبدیل به یک وظیفه، و میدان عمل خواهد شد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه در اسفند ماه سال آینده نور معارف قرآن کریم از قم به جهان اسلام خواهد تابید، گفت: سال آینده مسابقات معارفی در بین اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد و از مراحل نخست مسابقات خواهید دید افرادی با کمترین میزان سواد بتوانند در مسابقات شرکت کنند.
مسابقه‌های معارفی درصدد طرح معارف اهل بیت (ع) در مراسمات رسمی و دینی است
هسته‌های مقاومت معارفی باید در کشور شکل بگیرد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم نیز گفت: در این دوران حساس وظیفه داریم، هسته‌های مقاومت معارفی را در کشور، جهان اسلام و بلکه جهان بشریت ایجاد کنیم.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری افزود: جرعه‌ای که می‌تواند بشریت را از همه ظلم و جور و فساد و تباهی نجات بدهد، قرآن و عترت پیامبر است، از این رو باید آن را نشر و گسترش بدهیم.
وی با ذکر اینکه با پشتوانه وقف این هسته‌ها را ایجاد کنیم تصریح کرد: وقف پشتوانه جاویدانی است که می‌تواند هر حرکت دینی و اسلامی را تا انتها پشتیبانی کند.
اسکندری اضافه کرد: باید در اوقاف، وقف‌های جدیدی برای این حرکت به وجود آید و این هسته‌های مقاومت مردمی، با پشتوانه وقف و با محوریت قم شکل گیرد، چرا که طبق روایت‌ها، علم از قم به همه جهان منتشر می‌شود و این وظیفه همگان را هر چه بیشتر سنگین‌تر می‌کند.
مسابقه‌های معارفی درصدد طرح معارف اهل بیت (ع) در مراسمات رسمی و دینی است
مدیرکل اوقاف قم ابراز امیدواری کرد: با بهره‌گیری از رهنمودهای علما، مراجع و رهبر معظم انقلاب و با همت بلند مسئولان، گام جدیدی را در رابطه با نشر معارف قرآنی و اهل بیت برداریم.
وی یادآور شد: ما باید به این مسابقات جنبه بین‌المللی شیعی بدهیم، و کشورهای شیعه نشین را نیز سهیم کنیم، و بعد با ایجاد زمینه‌سازی لازم به سمت برگزاری معارف قرآنی و اهل بیتی در جهان اسلام برویم، مشترکات زیادی با برادران اهل سنت داریم، می‌توانیم با هم کار کنیم.

مدیرکل اوقاف استان همچنین اظهار کرد: به دنبال آن، حتی از جهان اسلام هم فراتر رویم، دنیای مسیحیت جوان‌ها و دانشمندان زیادی دارد که به شدت تشنه این معارف هستند، باید زمینه را فراهم کنیم، قم به‌واسطه عظمت و مردان بزرگ علم و دانش و فرهنگ، این ظرفیت را دارد.
وی با اشاره به پذیرش پیشنهاد اوقاف قم از سوی اوقاف کشور مبنی بر استقرار دبیرخانه دایمی مسابقات قرآنی در این استان گفت: ما با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و حساب شده‌تر، دبیرخانه‌ای ایجاد خواهیم کرد، تا دِین خود را به قرآن و اهل بیت ادا کنیم.
مدیرکل اوقاف قم در بخش دیگری از سخنان گفت: چهل‌وپنجمین دوره مسابقه‌های کشوری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برای نخستین بار به صورت مستقل و با حضور ۳۷ شرکت کننده خواهر و ۳۷ برادر از هشتم تا یازدهم بهمن‌ماه در قم برگزار شد.

وی یادآور شد: در بخش خواهران و در رشته تفسیر، شرکت‌ کنندگانی از استان‌های کرمانشاه، فارس و اصفهان رتبه‌های اول تا پنجم را به دست آوردند.

این مسئول ادامه داد: در رشته نهج‌البلاغه نیز اصفهان، خراسان رضوی، تهران و کرمان رتبه برتر را از آن خود کردند، همچنین گیلان، کرمانشاه، اصفهان، ایلام و قم هم برترین‌های رشته صحیفه سجادیه بودند.
وی افزود: در بخش برادران و در رشته تفسیر، پنج جایزه نخست به لرستان، گیلان، مازندران، قم و تهران اهدا شد.
حجت‌الاسلام اسکندری بیان کرد: نفرات برگزیده رشته نهج‌البلاغه را نیز از استان‌های بوشهر، فارس و چهارمحال و بختیاری تشکیل داده‌اند و جایزه نخست رشته صحیفه سجادیه هم به اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و مازندران رسید.
مسابقه‌های معارفی درصدد طرح معارف اهل بیت (ع) در مراسمات رسمی و دینی است
 

انتهای خبر/


کد مطلب: 10900

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/10900/مسابقه-های-معارفی-درصدد-طرح-معارف-اهل-بیت-ع-مراسم-های-رسمی-دینی

قم فوری
  https://www.qomefori.ir