کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسکن، گزینه روی میز نمانده دولت برای محرومان قم

11 بهمن 1401 ساعت 10:19

دولت سیزدهم یکی از برنامه های خود را ساخت مسکن برای محرومان قرار داده‌ است و در این راستا یکی از مهمترین طرح‌ها ساخت یک‌هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در قم است که مرهمی بر دل‌ محرومان این استان خواهد بود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری یکی از آرمان‌های بلند امام راحل و انقلاب اسلامی ایران حل مشکلات اقشار کم برخوردار و ضعیف جامعه یا همان محرومان بود و دولت‌های مختلف هر کدام درحد توان خود برای حل این مشکل کوشیده‌اند.
دولت انقلابی آیت الله سید ابراهیم رئیسی که یکی از شعارهای خود را محرومیت‌ زدایی در انحای مختلف می‌داند نیز از ابتدای فعالیتش برنامه‌های خوبی برای محرومیت زدایی و به خصوص حل مشکل مسکن محرومان تدارک دیده‌است.
ساخت مسکن برای محرومان در استان قم در دولت سیزدهم با شتاب خوبی پیگیری می‌شود و سقفی که شاید سالیان سال آرزوی بسیاری از اقشار محروم بوده اکنون بالای سرشان می بینند.
مسکن گزینه روی میز نمانده دولت برای محرومان قم
مدیرکل راه و شهرسازی قم در زمینه آخرین اقدامات برای ساخت مسکن در استان به خبرنگار ایرنا گفت: دولت سیزدهم به منظور اصلاح سیاست‌های اقتصادی نادرست گذشته برنامه تولید انبوه مسکن را در برنامه قرار داد.
محمد صادقی بیان کرد: از آغاز به کار دولت از شهریور ۱۴۰۰ تاکنون طرح نهضت ملی مسکن کلید خورد و این سیاست در واقع راهکاری است تا بخشی از تقاضای انباشته مسکن را پاسخ بدهد.
وی گفت: بر همین اساس و بنا بر آمار ارائه شده توسط معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن بیش از پنج‌میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که حاکی از تقاضای انباشته خانوارهای ایرانی به مسکن مناسب است.
صادقی در مورد نحوه همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان قم با نهادهای متولی دیگر چون کمیته امداد و بهزیستی برای ساخت مسکن محرومان گفت: متقاضیان نهضت ملی مسکن که تحت پوشش سازمان‌های کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی هستند درصورتی که شرایط خاصی را دارا باشند و با توجه به تشخیص ارگان حمایتی بخشی از مبالغ واریزی این افراد طبق اختیارات و اعتبارات در دسترس توسط ارگان‌های مربوطه پرداخت می‌شود.
مسکن گزینه روی میز نمانده دولت برای محرومان قم
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم نیز در مورد طرح‌هایی که اکنون در مورد مسکن محرومان در دست احداث است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: در این استان در حال حاضر مسکن محرومان در قالب طرح اقدام ملی مسکن و ساخت یک هزار و ۷۰۰ واحد در دو فاز در حال اجراست.
روح الله حسینی افزود: فاز اول شامل پروژه ۸۴۰ واحدی و فاز دوم شامل پروژه ۸۶۰ واحدی واقع درمیدان علوم پردیسان است که با مدیریت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ساخته می شود.
شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی همچنین یادآور شد: عملیات عمرانی و احداث مسکن توسط بنیاد مسکن استان قم نیز در پروژه ۲۲ هکتاری پس از میدان شهید مکیان در بلوار ابوطالب پردیسان با ظرفیت یکهزار و ۷۹۲ واحد شامل زیتون ۲۷ الی ۴۶ نیز برای محرومان در دست احداث است.
حسینی افزود: پروژه ۱۷ هکتاری پس از میدان شهدای فردو در محله ۱۰ پردیسان با ظرفیت یکهزار و ۳۴۰ واحد شامل زیتون ۱۲ الی ۲۶ و پروژه محله ۸ با ظرفیت ۳۵۲ واحد که شامل زیتون ۷ الی ۱۰و پروژه دهلاویه ( زیتون ۶ )با ظرفیت ۱۸۰ واحد برای محرومان توسط بنیاد مسکن درحال ساخت می‌باشد.
وی احداث مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی دراستان قم با پروژه ۵۶۰ هکتاری با ظرفیت ۳۲هزار و ۵۰۰ واحد که شامل ۳ فاز می‌باشد را نیز از دیگر طرح‌ها برای مسکن محرومان ذکر کرد و افزود: این پروژه واقع در جاده پردیسان به ورجان در حال احداث است.
مسکن محرومان موضوع بسیار مهمی است که براساس نظر مسئولان امر باید در دور دوم سفر ریاست جمهوری به قم نیز به این موضوع پرداخته شود،از این رو اداره کل راه و شهرسازی استان قم باید برای دور دوم سفر ریاست جمهوری پیشنهادهای خود را آماده کند.
تهیه طرح ساماندهی مسکن محرومان در منطقه اسماعیل آباد قم توسط وزارت راه و شهرسازی نیز از دیگر مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور به قم بوده که باید توجه لازم به آن صورت گیرد و پیگیری‌های خبرنگار ایرنا نشان داد آذرماه امسال جلسه‌ای با حضور مسئولان استانداری و شهرداری قم برگزار که مقرر شده‌است پس از شناسایی مالکین اصلی پلاک‌های ثبتی محله اسماعیل آباد، شهرداری نسبت به تهاتر اراضی محله مذکور با اراضی ۳۲ هکتاری قم اقدام و این نهاد و راه و شهرسازی نسبت به تهیه و ارائه طرح پیشنهادی ساماندهی محله اقدام کنند.
محله اسماعیل‌آباد از حدود دهه ۷۰ تشکیل شده و پس از سال ۱۳۸۶ با الصاق منطقه جمکران به شهر قم، جزو محدوده این شهر شده و درحال حاضر این محله در محدوده شهر قم و کنار ریل راه‌آهن قرار دارد.

انتهای خبر/


کد مطلب: 10892

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/10892/مسکن-گزینه-روی-میز-نمانده-دولت-محرومان-قم

قم فوری
  https://www.qomefori.ir