تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 10889
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: فعالان زنجیره تولید کفش ماشینی استان در کنار بالندگی امروز خود با تکیه بر مدل توسعه‌ای خوشه کسب و کار به دنبال حضور جدی‌تر و فصلی تازه در بازارهای جدید بین المللی هستند.
فعالان صنعت کفش قم به دنبال بازارهای جدید صادراتی هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری روح الله ابراهیمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: از سال‌های پایانی دهه ۸۰ که برنامه توسعه خوشه کسب و کار کفش و دمپایی ماشینی قم در دستور کار معاونت صنایع کوچک این شرکت قرار گرفت با تداوم حمایت‌های معنوی، مشاوره‌ای و همکاری خوب تولیدکنندگان صنعت کفش، روز به روز بر غنای فعالیت زنجیره تولید این صنعت در استان افزوده می‌شود.
وی افزود: یک زمانی شاهد تولید کفش با استفاده از قدیمی‌ترین روش‌ها و دستگاه‌های صنعتی بودیم که به‌دلایل مختلف همین ارزش افزوده مختصر این صنعت هم به خارج از قم می‌رفت، ولی امروز در شهرک‌ها و پهنه‌های صنعتی استان شاهد حضور دستگاه‌ها و قالبسازان بین‌المللی در راستای به خدمت درآوردن دانش روز جهان در زمینه تولید کفش در استان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه بین‌المللی کفش درقم تاکید کرد: برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی کفش و صندل و صنایع وابسته در قم افتخاری برآمده از دل الگوی موفق توسعه‌ای خوشه‌های کسب و کار صنعتی در استان است و این نمایشگاه می‌تواند بستری مناسب برای تولیدکنندگان و ذینفعال این صنعت در کشور و فعالان بین المللی در مسیر تقویت همکاری‌ها باشد.
ابراهیمی گفت: با توجه به در کنار هم قرار گرفتن فعالان زنجیره کامل تولید کفش و صندل و صنایع وابسته استان قم با فعالان سایر استان‌ها در این نمایشگاه، موقعیتی جذاب و فرصتی ایده آل برای مراکز علمی، دانشگاهی، فنی و حرفه ای و تورهای صنعتی و بازرگانی در راستای شناخت ظرفیت‌های این صنعت فراهم شده‌است.
وی حضور میهمانان، بازدیدکنندگان و بازرگانان خارجی و فعالان بین المللی صنعت کفش و صنایع وابسته در نمایشگاه بین‌المللی کفش قم را بیانگر عمیق شدن این صنعت مهم و ریشه دار در استان ارزیابی کرد و تاکید کرد: الگوی موفق خوشه کفش ماشینی در قم نشان داد با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بر روی خوشه‌های صنعتی تا چه اندازه می‌توان سطح تولید و صادرات استان را افزایش داد.
به‌گزارش ایرنا، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال‌جاری ۳۰ میلیون جفت انواع کفش و پایپوش در قم تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود، کفش‌های تولید شده در واحدهای صنعتی این استان علاوه بر پاسخ به نیاز بازار داخلی، در بازارهای بین‌المللی نیز جایگاه خاص خود را دارد و طی سال‌های اخیر اقدام‌های قابل توجهی برای صادرات این محصول به کشورهای مختلف جهان انجام شده‌است.
خوشه‌ کفش ماشینی از جمله خوشه‌های صنعتی موفق درقم است و فعالان این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های قابل توجه استان در صنعت کفش، محصولات تولیدی خود را به بازارهای داخلی و بین‌المللی صادر می‌کنند؛ حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده‌است.
در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.
ششمین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی کفش و صندل و صنایع وابسته چهارم بهمن‌ماه با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت کشور در محل نمایشگاه‌های دایمی قم آغاز به کار کرد؛ این نمایشگاه با حضور بزرگترین شرکت‌های تولیدی کفش کشور در محل نمایشگاه‌های دایمی استان در کیلومتر پنج بزرگراه قم - تهران ترتیب یافت.
به گفته مسئولان برگزار کننده هدف این نمایشگاه افزایش صادرات و معرفی ظرفیت‌های صادراتی قم در حوزه کفش است؛ ایران دوازدهمین تولید کننده کفش ماشینی در جهان است و ۷۰ درصد این تولیدها در قم انجام می‌شود، از این رو همه ساله نمایشگاه مذکور به عنوان بزرگترین نمایشگاه کفش خاورمیانه، به منظور معرفی ظرفیت‌های داخلی، همچنین سهولت در امور صادرات و واردات با مشارکت کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcf1cdy.w6dxcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما