تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۲۲
کد مطلب : 10887
مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قم:

٨ سالن آرایشی مداخله‌گر در امور درمان در قم پلمب شد

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر این‌که مداخلات پزشکی غیرمجاز و پنهانی آرایشگران زیر ذره‌بین کارشناسان نظارت بر درمان است، گفت: هشت سالن آرایشی مداخله‌گر در امور درمان در این استان پلمب شد.
٨ سالن آرایشی مداخله‌گر در امور درمان در قم پلمب شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محبوبه جندقی در گفت وگویی با هشدار در خصوص تزریق ژل، چربی و بوتاکس در سالن‌های آرایشی، افزود: دخالت آرایشگاه‌ها در امور پزشکی به هر نحوی ممنوع است و آن را تخلف می‌دانیم.
وی اضافه کرد: در این راستا باهمت کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری پلیس اماکن و اداره اصناف در چند روز گذشته هشت آرایشگاه زنانه در قم به علت دخالت در امور پزشکی پلمب شدند و پرونده آن‌ها برای برخورد قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.
وی با بیان این‌که آرایشگران حق دخالت در امور پزشکی را ندارند، ادامه داد: ایجاد هرگونه خراش و آزردگی بر روی پوست و انجام اقداماتی نظیر خال‌برداری، پلاسماجت، تزریق ژل و بوتاکس، فیلر و لیزر توسط آرایشگران ممنوع و جرم بوده و با فرد خاطی برخورد خواهد شد.
جندقی افزود: انجام اقدامات زیبایی در آرایشگاه‌ها خطر بزرگی در حوزه سلامت است، چرا که عوارض ناشی از تزریق ژل و بوتاکس توسط افراد فاقد صلاحیت و غیرپزشک بعضا غیرقابل جبران است.
وی در ادامه با اشاره به این‌که درصد بالایی از همشهریان اطلاع ندارند تزریق ژل و بوتاکس عملی کاملا پزشکی است و حتما باید توسط پزشک انجام شود، از شهروندان تقاضا کرد: برای انجام چنین اموری صرفا به مراکز درمانی مجاز و مطب‌های دارای پروانه معتبر مراجعه کرده و از اعتماد به افراد سودجو و فاقد صلاحیت بپرهیزند.
وی افزود: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده فعالیت افراد غیرمجاز، موضوع را از طریق شماره ١٩٠ گزارش کنند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcd5j0f.yt0zj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما