کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حرکت شهرداری قم در عرصه افزایش ثروت ملی با حفظ محیط زیست

5 بهمن 1401 ساعت 23:28

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: با بازگشت سرمایه‌ها به فرآیند زندگی، خط دوم پردازش زباله‌ها در قم در عرصه ثروت ملی مؤثر خواهد بود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری روح‌الله امراللهی در حاشیه افتتاح و بهره‌برداری از ۷ پروژه زیست‌محیطی شهرداری قم اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی پایداری رعایت مسائل اکولوژی و محیط زیستی است.
وی با اشاره به اینکه رعایت مسائل اکولوژی و محیط زیستی زمین به پایداری زیستگاه و سکونتگاه‌ها می‌انجامد، مطرح کرد: این موضوع محورهای مختلفی دارد که یکی از آن محورها رعایت پاک بودن زمین است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه برای داشتن زمین پاک نباید زمین را بیازاریم، عنوان کرد: آلودگی‌هایی که ایجاد می‌کنیم نباید به‌گونه‌ای باشد که زمین آلوده شود و کارکرد اصلی خود را از دست دهد.
وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع این‌ کار برای کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ، استفاده از راهکارهای عملیاتی بازیافت زباله‌های شهری و شهروندان است.
امراللهی با اشاره به اینکه شاهد افتتاح خط دوم پردازش زباله‌ها در قم هستیم، خاطرنشان کرد: این فاز دوم میزان ضریب دفن زباله در قم را به صفر رسانده که یک اقدام مهم و مؤثر است.
وی با بیان اینکه بازگشت سرمایه‌ها در این طرح نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: این بخش سرمایه‌هایی است که به‌صورت دورریختنی از زندگی شهروندان خارج می‌شود که در اثر فعالیت‌های بسیاری تولیدشده است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه این سایت به پاک بودن زمین کمک می‌کند، یادآور شد: با بازگشت سرمایه‌ها به فرآیند زندگی این سایت در عرصه ثروت ملی نیز مؤثر خواهد بود.

انتهای خبر/


کد مطلب: 10855

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/10855/حرکت-شهرداری-قم-عرصه-افزایش-ثروت-ملی-حفظ-محیط-زیست

قم فوری
  https://www.qomefori.ir