کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ششمین نمایشگاه بین‌المللی کفش با حضور معاون وزیر صمت در قم افتتاح شد

5 بهمن 1401 ساعت 0:36

ششمین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی کفش و صندل و صنایع وابسته عصر سه‌شنبه با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت کشور در محل نمایشگاه‌های دایمی قم آغاز به کار کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری در این آیین رئیس انجمن صنایع کفش قم در سخنانی اظهار داشت: ایده برگزاری این نمایشگاه برای نخستین بار در سال ۹۳ ایجاد شد، و اکنون به بزرگترین رویداد صنعت کفش کشور تبدیل شده‌است.

جواد شعبان‌زاده همچنین افزود: این نمایشگاه با حضور بزرگترین شرکت‌های تولیدی کفش کشور تا هفتم بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های دایمی استان در کیلومتر پنج بزرگراه قم - تهران دایر است.
وی هدف این نمایشگاه را افزایش صادرات و معرفی ظرفیت‌های صادراتی قم در حوزه کفش دانست و گفت: ایران دوازدهمین تولید کننده کفش ماشینی در جهان است و ۷۰ درصد این تولیدها در قم انجام می‌شود، از این رو همه ساله نمایشگاه مذکور به عنوان بزرگترین نمایشگاه کفش خاورمیانه، به منظور معرفی ظرفیت‌های داخلی، همچنین سهولت در امور صادرات و واردات با مشارکت کشورهای مختلف برگزار می‌شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه این نمایشگاه، ویژه فروشندگان، بنکداران و بازرگانان کفش است، گفت: با توجه به تخصصی بودن این نمایشگاه امکان حضور و بازدید برای عموم مردم وجود ندارد و بازدیدکنندگان قبل از حضور باید ثبت‌نام کنند.
وی با ذکر اینکه پیش‌بینی می‌شود، بیش از ۴۰۰ تاجر خارجی در این نمایشگاه حضور پیدا کنند گفت: از تجار بیش از ۳۰ کشور مانند عراق، هند، ونزوئلا، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، روسیه، لیبی و برخی کشورهای آفریقایی به صورت حضوری دعوت به عمل آمده، همچنین متناسب با فرهنگ و علائق هر کشور نیز دعوت نامه‌ای متناسب طراحی شده است.
وی تعداد شرکت‌ها و نشان‌های تجاری حاضر در این نمایشگاه را ۳۰۱ مورد ذکر کرد و گفت: صنعت کفش قم برای این استان ۳۵ هزار شغل شامل ۱۰ هزار شغل پایه و ۲۵ هزار شغل خانگی ایجاد کرده‌است.
انتهای خبر/


کد مطلب: 10853

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/10853/ششمین-نمایشگاه-بین-المللی-کفش-حضور-معاون-وزیر-صمت-قم-افتتاح

قم فوری
  https://www.qomefori.ir