تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۴
کد مطلب : 10823
کارشناس هواشناسی قم گفت: تا پایان هفته جاری حداکثر دمای هوای این استان کاهشی است و آلاینده‌های هوا به دلیل ابرناکی افزایشی خواهد بود.
روزهای سردتر همراه با افزایش آلایندگی تا پایان هفته در انتظار قم است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمدرضا قاضی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در چند روز آینده حداکثر دمای استان در طول روز کاهش می‌یابد و حداقل دما در طول شب کمی افزایش می‌یابد.
وی اضافه کرد: امروز و فردا آسمان قم قسمتی ابری و غبارآلود، پس‌فردا قسمتی ابری و در برخی نقاط افزایش ابر و غبارآلودگی پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان این‌که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری آسمان استان ابرناک است، ادامه داد: بارش باران برای شهر قم نخواهیم داشت، ولی در ساعات ابتدایی چند روز آینده احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات استان از جمله دستجرد، سلفچگان، فردو و روستاهای اطراف وجود دارد.
به گفته قاضی،‌ حداکثر دمای هوا برای امروز، فردا، سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۱۲، ۱۰، ۹ و ۸ و حداقل دما نیز برای فردا، سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب منفی ۲، منفی سه و منفی ۲ پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان این‌که در روزهای آینده آسمان استان ابرناک است، گفت: افزایش ابر باعث کمتر شدن شدت آلودگی می‌شود، ولی به‌صورت کلی جلوی افزایش آلودگی را نمی‌گیرد و تا پایان هفته آلودگی را در سطح استان خواهیم داشت.
وی با اشاره به این‌که روند آلاینده‌های هوا تا پایان هفته جاری افزایشی خواهد بود، ادامه داد: سامانه بارشی از اوایل هفته آینده در استان قم فعال می‌شود و امیدواریم شهر قم را نیز شامل شود؛ غبارآلودگی برای هفته آینده نخواهیم داشت.
در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdsj0f.yt0zx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما