تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۳
کد مطلب : 10820
معاون بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم:

۷۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بازرسان این سازمان از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه ۷۲۵ میلیارد و ۹۴۹ میلیون ریال کالای قاچاق دراین استان کشف کردند.
۷۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سیاوش فولادی وندا روز یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این رابطه بیان داشت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان دی ‎ماه ۱۱ هزار و ۱۷۶ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف (عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق) در سطح استان به عمل آوردند و از این تعداد بازرسی، ۷۲ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۷۲۵ میلیارد و ۹۴۹ میلیون ریال شد که ۵۱ مورد آن به‌منظور رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی گردید.
وی افزود: همچنین ۲۱ مورد آن‌ها بر اساس ماده ۲۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ( پرونده زیر ۵۰ میلیون ریال ) فقط شامل ضبط کالا و تحویل آن به اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوده‌است؛ در ضمن بازرسان این اداره‌ کل یکهزار و ۳۹۵ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش داده و ۳۵۱ گشت مشترک با دستگاه‌های نظارتی استان نیز برگزار کردند.
وی با اشاره به این که بیشتر گشت‌های مشترک با دستگاه‌‎‌هایی نظیر تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و سازمان جهاد کشاورزی و نیز اطلاعات بسیج قم بوده‌است، ادامه داد: امسال در تعداد بازرسی‌‎‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۵۱ درصد، تعداد پرونده‌ها ۳۰ درصد و مقدار کشفیات ۸۳ درصد افزایش داشته‌‎‌ایم.
فولادی وندا گفت: درجریان مقابله با قاچاق در استان کالاهایی نظیر سیگار، لوازم‌خانگی، لوازم‌یدکی و باطری خودرو، لوازم‌‎پزشکی، مواد غذایی، نهاده دام و طیور، لوازم الکترونیکی ( باکس دوربین مدار بسته )، آرایشی و بهداشتی، نفت‌گاز، خمیرکاغذ، اسباب بازی، روغن موتور و ماینر کشف و ضبط گردیده‌است.
وی در ادامه با اشاره به افزایش سطح نظارت‌ها بر بازار استان برای مقابله با قاچاق، تاکید کرد: در بحث نظارت بر بازار و مقابله با تخلف‌ها، مردم بهترین همکار برای بازرسان دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت هستند و می‌توانند با گزارش موارد مورد نظر خود به سامانه ۱۲۴،‌ موجب پیگیری آن‌ها شوند.
گفتنی‌است در بازار استان قم به‌طور کلی ۴۱ هزار و ۶۲۵ واحد صنفی مجوز دار فعال است که بهره‌برداران ۲۴ هزار و ۹۳۸ مورد آن‌ها در بخش توزیعی و خدماتی و بهره‌برداران ۱۶ هزار و ۶۸۷ واحد دیگر در بخش تولیدی و خدمات فنی فعالیت می‌کنند.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcawan6.49nwu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما